ترامپ: امروز با رهبر کره شمالی دیدار می‌کنم

گروه جهان الف،   3980409030

رئیس‌جمهور آمریکا که با هدف ملاقات با رهبر کره‌شمالی به منطقه غیرنظامی کره سفر کرده است، اعلام کرد که وی و «کیم جونگ اون» هر دو خواستار ملاقات در این منطقه هستند و امروز با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) در حالیکه به امید دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به منطقه غیرنظامی کره سفر کرده است، تصریح کرد که وی و رهبر کره شمالی هر دو خواستار ملاقات در منطقه غیرنظامی (DMZ) هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ روز گذشته (شنبه) بعد از شرکت در نشست سران اقتصادی جهان موسوم به گروه 20 (G20)، وارد «سئول» شد تا با «مون جائه این» رهبر کره جنوبی در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله راههای از سرگیری مذاکرات با رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک خود با رهبر کره جنوبی تأیید کرد که امروز عصر با رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی کره دیدار خواهد کرد.

اگر ترامپ و کیم با یکدیگر ملاقات کنند، سومین بار در طول یک سال خواهد بود که رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی با یکدیگر دیدار می‌کند.

سران آمریکا و کره شمالی تا کنون دو بار با یکدیگر دیدار و بر سر مسائلی مانند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و رفع تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ مذاکره کرده‌اند. بعد از اینکه کیم جونگ اون در دیدار اول با وعده آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها، اجرای برخی اقدامات هسته‌ای‌زدایی را پذیرفت، دیدار دوم اما به دلیل بدعهدی ترامپ و زیر پا گذاشتن قول رفع تحریم‌ها به شکست انجامید.

طبق این گزارش، ترامپ در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا اواخر روز یکشنبه با کیم در منطقه غیرنظامی دیدار خواهد داشت، گفت:«ببینیم چه می‌شود. او خیلی تمایل (به دیدار) دارد».

ترامپ، صبح روز گذشته (شنبه) به وقت محلی (ژاپن) در یک پیام توییتری از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دعوت کرد تا در مرز دو کره با وی دیدار کند که تاکنون هیچ پاسخی از جانب این مقام پیونگ‌یانگ دریافت نکرده است.

ترامپ در پیام توییتری خود نوشت: «اگر رئیس کیم از کره شمالی این (پیام) را ببیند، با وی در مرز/منطقه عاری از سلاح دیدار می‌کنم تا با او دست دهم و سلام کنم (؟)!»

از طرف دیگر، مون جائه این نیز امروز اعلام کرد که دست دادن ترامپ و کیم در مرز دو کره «نقطه عطف مهمی» در فرایند خلع سلاح کره شمالی خواهد بود.

ترامپ در دیدار با رهبر کره جنوبی گفته بود که هیچ عجله‌ای برای توافق کردن با کره شمالی در خصوص برنامه اتمی این کشور ندارد.