تایید دستگیری زن نفوذی در وزارت نفت/ خاطره یک خبرنگار از دیدار با رئیسی/ واکنش دولت به ماجرای پارک پلیس تهرانپارس

گروه سیاسی الف،   3980405155 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

تایید دستگیری زن نفوذی در وزارت نفت/ خاطره یک خبرنگار از دیدار با رئیسی/ واکنش دولت به ماجرای پارک پلیس تهرانپارس

تایید دستگیری زن نفوذی در وزارت نفت

چند روز پیش ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از دستگیری یک خانم در وزارت نفت به عنوان جاسوس خبر داد و گفت: این فرد اخیرا از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده است.

وی با بیان اینکه این خانم تبعه ایران و نفوذی بوده است افزود: این فرد با ۱۶ مدیر وزارت نفت در ارتباط بوده و قصد تأثیرگذاری بر آنها را داشته است.

انتشار این خبر با واکنش مقامات مختلف روبه‌رو شد. محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما درباره این موضوع گفت: پرونده‌های این چنینی که در دادسرا تشکیل می‌شود تا زمانی که مشمول تحقیقات هستند و بازپرس تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، نه به موجب قانون مجاز هستیم که آن را افشا کنیم و نه مصلحت مجموع کشور است که بخواهیم آن‌ها را دنبال کنیم و یا اطلاعات ناقص را در اختیار دیگران بگذاریم.

وی افزود: یک جرمی واقعی شده است و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضائی به آن ورود پیدا کردند و باید تحقیقات تکمیل شود و وقتی به مرحله‌ای رسید که قابل نشر بود، قطعاً منتشر خواهد شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در این زمینه گفت: این خانم کارمند یک شرکت اروپایی است. معمولاً این شرکت‌های خارجی که با دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند اطلاعات را نیز جمع‌آوری می‌کنند ولی اینکه جمع‌آوری این اطلاعات اقدام جاسوسی است یا خیر به بررسی نیاز دارد.

وی ادامه داد: البته اینگونه بیان شد که این خانم با ۱۶ فرد در ارتباط بوده است که بیان این مسئله به این شکل یک بیان اسلامی نیست. وزارت اطلاعات بررسی بیشتری را دارد انجام می‌دهد و قوه قضائیه نیز نتیجه را اعلام خواهد کرد.

یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات ضمن نادرست خواندن خبر مذکور گفت: محتوای پرونده‌های امنیتی صرفاً در اختیار مراجع ذی‌صلاح قضایی قرار می‌گیرد و بیان اتهاماتی از این دست توسط هر فرد یا مرجع دیگری فاقد اعتبار است.

***

روایت مرعشی از اختلاف جهانگیری و روحانی

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در یادداشتی در روزنامه کارگزاران نوشت: «به تدریج مسائل زیادی به وجود آمد و نهایتا به اینجا رسید که موقعیت آقای جهانگیری در جایگاه معاون اول رئیس‌جمهور در جایگاه کنونی قرار بگیرد.

بی‌توجهی به این نقش آقای جهانگیری به‌خصوص در دولت دوم و ایثار و علاقه ایشان به رئیس‌جمهور در سطح کلان اداره دولت یک کار نادرست است که موجب سوءاستفاده مخالفان دولت می‌شود و به همین علت ما از روایت‌های نقل‌شده درباره اختلاف کارشناسی اخیر میان رئیس‌جمهور و معاون اول ناراحت و نگران شده‌ایم. ضروری است که جایگاه معاون اول در دولت احیا شود و نسبت به آن تکریم صورت گیرد...

واقعیت این است که اصلاح‌طلبان در هر دو دوره ریاست جمهوری آقای روحانی و تا امروز حامی ایشان بودند واصلاح‌طلبان برخلاف تصور مخالفان دولت جز به عزت دولت نمی‌اندیشند و به هیچ‌وجه دنبال آسیب رساندن به دولت نیستند.»

بیشتر بخوانید:

نازِ جهانگیری؛ نیاز اصلاح‌طلبان

***

خاطره یک خبرنگار از دیدار با رئیسی

امید قالیباف مجری صدا و سیما جمهوری اسلامی خاطره کوتاهی را از دیدار با آیت‌الله رئیسی که در دفتر رئیس قوه قضائیه برگزار شد، منتشر و نوشت: ظهر دومین روز تابستان و ساعت حدودا ساعت ۱۲ و ربع؛ ماشین را با مصیبت در محدوده قوه قضائیه پارک کردم و به سمت ساختمان ریاست قوه براه افتادم. چند قدمی بیشتر نرفته بودم که عرق از سر و صورتم روان شد.هوا بس ناجوانمردانه گرم بود.

در راه فکرم درگیر مصاحبه زنده آن شب با جناب رئیسی بود و قرار بود ساعت دوازده و نیم خدمت ایشان برسم تا فضای کلی مباحث را به ایشان بگویم و اگر نکته ای هست بشنوم. لحظه شماری می‌کردم تا وارد ساختمان شوم تا حداقل سوزش آفتاب را کمتر احساس کنم. گرما به حدی بود که فکرم ناخداگاه بسمت باد خنک کولر در دفتر کار اقای رئیسی میرفت. بالاخره رسیدم و بعد از ورود و احوال پرسی گفتگوی ما شروع شد اما خبری از باد خنک نبود!

هوای اتاق فقط چند درجه‌ای خنک تر از بیرون بود. یواشکی نگاهی به دوروبر انداختم دیدم دو عدد اسپیلت بزرگ هست اما خاموش. چند نفر هم از خود قوه قضائیه حاضر بودن که مشخص بود گرمشان است ولی با خاموشی اسپیلت‌ها در دفتر رئیس عادی برخورد میکردند.

دردسرتان ندهم نصف حواس من در این جلسه صرف این شد که رئیس یک قوه مهم کشور صرفه جویی در مصرف برق را چنان رعایت میکرد که کمتر شاهد ان بودم. دقیقتر که نگاه کردم روشنایی هم در حد ضرورت و با حداکثر صرفه جویی استفاده میشد.

بیشتر بخوانید:

خاطره مجری صدا و سیما از دیدار با ابراهیم رئیسی؛ سراغ این «رئیس» با بادبزن بروید

***

واکنش دولت به ماجرای پارک پلیس تهرانپارس

در روز یکم تیرماه چند دختر و پسر در پارک پلیس تهرانپارس دست به رفتارهای هنجارشکنانه زدند که با برخورد سخت ماموران نیوری انتظامی مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت و عزل دو مامور متخلف در ماجرای درگیری با دختری در تهرانپارس + جزئیات ماجرا

برخورد با مأموران ناجا در ماجرای تهرانپارس در پی دریافت گزارش جدید متوقف شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره دستور رئیس جمهوری مبنی بر رسیدگی به حواشی ایجاد شده پیرامون فیلم منتشر شده از درگیری نیروی انتظامی با دختری در پارک پلیس تهرانپارس اظهار داشت: این موضوع در دست بررسی است و نتایج آن اعلام خواهد شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت هم در این باره گفت: رئیس‌جمهور درباره این موضوع با وزیر کشور صحبت کردند. نوع واکنش مأموران با جرم که اگر هم جرمی رخ داده قابل قبول نبوده و مطمئن هستیم رئیس شورای امنیت کشور در این زمینه تذکر لازم را داده است. اجازه بدهید در این زمینه به جامعیت لازم برسیم و اطلاع رسانی کنیم.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: صداوسیما درباره "گاندو" همه‌چیز را پخش کند/ روحانی درباره اتفاق تهرانپارس با وزیر کشور صحبت کرده است

محمدرضا عارف، نماینده تهران در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «آنچه که اخیراً در یکی از بوستان‌های شرق تهران اتفاق افتاد و ظاهرا یکی از ماموران نیروی انتظامی با توسل به زور درصدد بازداشت یکی از بانوان شهرمان بود روح و جان آدمی را به درد میاورد. از همان ساعاتی که در جریان این موضوع قرار گرفتم پیگیری‌هایی را با کمک همکارانم در مجلس انجام دادم.

منتظر شفاف‌سازی نیروی انتظامی درخصوص این حادثه هستیم و مطمئناً تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری ها را ادامه خواهیم داد. اینگونه برخوردهای به هیچ وجه با جامعه دینی ما و نهادهای خدمتگزار مردم تناسب ندارد.»

***

تمجید زیباکلام از بازدارندگی نظامی ایران

صادق زیباکلام درباره تهدید آمریکا به جنگ نظامی علیه ایران به روزنامه آرمان گفت: «با توجه به آنکه این پهپاد پیشرفته آمریکایی که در ارتفاع خیلی بالایی پرواز می‌کرده است منهدم‌کردن آن کار ساده‌ای نبوده است اما ایران با دارا‌بودن موشک‌های دقیق موفق شد این پهپاد را منهدم کند. بنابراین به‌نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها هم قدرت بازدارندگی کشورمان را دست‌کم فرض نکرده‌اند.

یعنی این‌گونه نیست که آمریکایی‌ها بر این تصور باشند که ایران هدفی آسان از لحاظ نظامی است. بعید به‌نظر می‌رسد چنین تصویر و تصوری از ایران داشته باشند. بدون شک ایران توانایی ضربه‌زدن به آمریکایی‌ها و متحدانش را دارد، اما با توجه به آنکه من نظامی نیستم بنابراین نمی‌توانم در مورد مسائل نظامی نظر کارشناسی بدهم.

اما به‌نظر می‌رسد بدون شک حزب‌ا... لبنان می‌تواند موشک‌های زیادی به سوی سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده و خسارات و تلفاتی را به رژیم صهیونیستی وارد کند. همچنین بدون شک متحدان منطقه‌ای ایران می‌توانند در هر صورت صدماتی را به نیروهای آمریکایی در منطقه وارد کنند.

از سوی دیگر در خلیج فارس هم به همین ترتیب است به‌گونه‌ای که موشک‌های میان‌برد و دوربرد ایران می‌توانند اهدافی را در عربستان، امارات و بحرین هدف قرار دهند. بنابراین ایران می‌تواند ضرباتی را به آمریکا و متحدانش وارد کند. البته آمریکایی‌ها و متحدانش هم بیکار نمی‌نشینند...

برخلاف عراق و افغانستان، اشغال ایران کار ساده‌ای نیست. بنابراین آمریکایی‌ها به‌دنبال آن نیستند که نیروهای نظامی خودشان را وارد ایران کنند. چون به خوبی می‌دانند نظام جمهوری اسلامی ایران از حمایت مردمی برخوردار است.

بنابراین آمریکایی‌ها به هیچ‌عنوان به‌دنبال اشغال خاک ایران و پیاده‌کردن نیرو همچون افغانستان و عراق نیستند بلکه آنها از طریق شلیک موشک‌هایشان از خلیج فارس و از پایگاه‌هایشان در منطقه، به‌علاوه بمباران‌های هوایی زیرساخت‌ها و مراکز ارتباطی کشور را مدنظر دارند. باید بدانیم که ایالات متحده حتی یک سرباز هم وارد خاک ایران نخواهد کرد.»