برق مراکز تولید ارز دیجیتال در البرز قطع می شود

گروه اقتصادی الف،   3980404206

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز گفت: استفاده از سرورهای تولید کننده ارز دیجیتال، البرز را دچار مشکل کرده که نسبت به شناسایی و کشف و قطع برق این سرورها اقدام شده است.

بهنام بیات، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در البرز گفت: تقریبا 30 درصد از مصارف استان مربوط به واحدهای صنعتی، 32 درصد خانگی و 28 درصد مربوط به مصارف تجاری است که مصارف خانگی و صنعتی می توانند نقش عمده ای در افزایش مصرف داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز بیان کرد: استفاده از سرورهای تولیدکننده ارز مجازی، البرز را دچار مشکل کرده است زیرا این تجهیزات که به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع اداره برق استفاده می شوند، مصرف بسیار بالایی داشته و آسیب های فراوانی را به دنبال دارند.

شناسایی سرورهای تولید ارز مجازی در البرز

بیات تصریح کرد: طی طرح های ضربتی اقدام به شناسایی و کشف این سرورها کرده ایم و مطابق با آئین نامه تعرفه های برق نسبت به قطع برق آن ها اقداماتی صورت گرفته است زیرا احتمال می رود بخشی از رشد مصرف برق استان مربوط به این تجهیزات باشد.

وی مطرح کرد: الگوهای هواشناسی افزایش دما در روزهای چهارم و پنچم تیر ماه را نشان می دهند که این موضوع، صنعت برق را دچار چالش می کند و در این راستا باید نسبت به تأمین برق پایدار در سراسر استان نگاهی متفاوت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز افزود: وزارت نیرو سقف و حد مجازی را برای مصرف هر استان مشخص کرده است و در صورتی که بخواهیم کشور دچار مشکل نشود باید هر استان مصرف خود را مدیریت کند که این امر همکاری تک تک افراد جامعه را می طلبد.

بیات از همشهریان خواست در بازه زمانی ساعت 12 ظهر تا 17 عصر که می توان از نور طبیعی خورشید استفاده کرد دمای سیستم های سرمایشی را روی 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنند و از استفاده از وسایل برقی پر مصرف مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی و جارو برقی در این ساعات خودداری کنند.

جلوگیری از قطعی برق با 10 درصد صرفه جویی توسط هر واحد

وی تأکید کرد: با استفاده از این روش های ساده که هیچ خدشه ای به زندگی وارد نمی کنند می توان به مدیریت مصرف برق استان و همچنین تأمین برق پایدار در سراسر کشور کمک کرد و اگر هر واحد یک یا دو لامپ 100 وات را خاموش و 10 درصد صرفه جویی کند، شاهد خاموشی و قطعی برق نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز عنوان کرد: واحدهای صنعتی می توانند جهت کاهش مصرف در این ساعت ها، سرویس و تعمیرات دستگاه های مراکز را انجام دهند و یا آموزش کارگران را به این زمان ها موکول کنند تا بدین گونه در کاهش مصرف برق سهیم باشند.

بیات در خصوص احتمال خاموشی در روزهای آینده اظهار کرد: میزان مصرف مشترکین استان البرز در مراکز کنترل متعلق به شرکت نیروی برق استان به صورت لحظه ای رصد می شود و مدت خاموشی بستگی به نوع مصرف آن ها دارد.

وی با اشاره به افزایش دما در این روزها خاطر نشان کرد: دمای هوای امروز نسبت به دیروز حدود دو درجه افزایش داشته که در پی آن شاهد رشد 6 درصدی مصرف برق هستیم در حالیکه باید به همان میزان کنترل مصرف نیز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز اذعان کرد: تلاش می کنیم تابستان امسال در این استان خاموشی نداشته باشیم مگر اینکه بر اثر افزایش دما و بار شبکه، در منطقه ای تجهیزات دچار آسیب شوند و مجبور به قطع برق در آن منطقه شویم.

برنامه ای برای خاموشی در البرز نداریم

بیات ادامه داد: در صورت مشاهده افزایش رشد مصرف و ضعف مدیریت در مصرف عملکرد مشترکین، مجبور به اعمال برنامه خاموشی در استان خواهیم شد اما در حال حاضر برنامه ای برای خاموشی نداریم.

وی در پایان بیان کرد: شهروندان در صورت خاموشی و قطعی برق با شماره تلفن 121 تماس حاصل کنند تا مأمورین اداره برق با سرعت در منطقه حاضر شوند و نسبت به رفع مشکلات ناشی از افزایش دما و یا بار شبکه اقدام کنند.