کریمی قدوسی در گفتگو با الف تشریح کرد؛ پروژه نفوذ در شهرداری تهران/ ماجرای لیست 170 نفره ای که نجفی قرار بود استخدام کند

گروه،   3980403004 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر محمدعلی نجفی به آمریکا و دیدار وی با جاسوسان از جمله جاسوسان هسته ای قبل از شهردار شدن خبر داد و گفت: در جریان این سفر لیست 170 نفره ای به وی داده می شود تا در شهرداری تهران استخدام کند.

 پروژه نفوذ در شهرداری تهران/ ماجرای لیست 170 نفره ای که نجفی قرار بود استخدام کند

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه نجفی قبل از انتصاب در شهرداری تهران سفری به آمریکا داشت و در راستای پروژه نفوذ با گروههایی که پروژه نفوذ را در ایران پیگیری می کنند، دیدار و ملاقات کرد، افزود: آنها به وی می گویند ما تو را شهردار می کنیم به شرط آنکه چند کار مهم برای ما انجام دهید.

وی با بیان اینکه بیژن خواجه پور خواهر زاده سیامک نمازی معرف نجفی برای سفر به آمریکا بود، افزود: یکی از این کارها استخدام 170 نفر در شهرداری و زیر مجموعه های آن بود. این افراد از میدان میوه و تره بار تهران گرفته تا در ارکان مختلف شهرداری از جمله برج میلاد باید مشغول می شدند و اسم شان در لیست است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: نجفی به این گروهها قول می دهد تا افراد مد نظر آنها منصوب و یا مشغول بکار شوند. البته تعدادی از این افراد هم اکنون در جاههای مختلف شهرداری مشغول بکار هستند.

کریمی قدوسی دادن یک نسخه از همه قراردادهای منعتقد شده در دوره محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران و حمایت از برخی گروههای ان جی او را از دیگر درخواست های آنها از نجفی ذکر کرد.

وی با بیان اینکه پشت صحنه انتصاب نجفی در شهرداری تهران آقای محمد خاتمی بوده، افزود: وی اصرار داشته تا نجفی شهردار شود. اما هم آقای روحانی، هم واعظی و هم جهانگیری در جریان بودند که نجفی صلاحیت اداره شهرداری تهران را ندارد ولی چون خاتمی اصرار می کرد این انتصاب، برخلاف قوانین انتصابات کشور و استعلامات، انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اعضای شورای شهر هم می دانستند نجفی صلاحیت ندارد اما به رای مردم تهران خیانت کردند و فردی را بعنوان شهردار تهران منصوب کردند که با آبروی نظام بازی شد.

کریمی قدوسی افزود: با آنکه نجفی در شورای شهر رای آورد اما از سوی وزیر کشور حکم وی صادر نشد. خاتمی پیگیر این موضوع شد و در نهایت حکم نجفی صادر شد.

وی گفت: آقایان باید به افکار عمومی پاسخ دهند که چرا بر روی مواضع خود مبنی بر رد صلاحیت نجفی نیاستادند و اینگونه برای نظام، پایتخت و مردم هزینه درست کردند.