مودیان مالیاتی در صورت ارائه ندادن اظهارنامه ۳۰ درصد جریمه می‌شوند

گروه اقتصادی الف،   3980331120 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: مودیان مالیاتی در صورت ارائه ندادن اظهارنامه در مهلت مقرر، مشمول جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش می شوند.

حسن کوماسی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایان روز یکم تیرماه / فردا / آخرین مهلت ارائه اظهارنامه های مالیاتی است و همه اصناف، کسبه و همچنین صاحبان مشاغل باید این اظهارنامه ها را تکمیل و تسلیم کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مودیان مالیاتی که در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نکنند، نمی‌توانند از معافیت‌های قانونی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم بهره مندی از درآمدهای مالیاتی است و مودیان برای کمک به وضعیت کنونی کشور باید معوقات خود را پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات ارزش افزوده به تأمین هزینه‌های شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها کمک می‌کند و به آبادانی و توسعه کشور می‌انجامد.

کوماسی افزود: مودیان پیش از انقضای مهلت تسلیم اظهار نامه از طریق سامانه www.tax.gov.ir اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم و مالیات خود را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا، ارائه اظهارنامه تا اول تیرماه بخشی از دریافت فرآیند مالیات‌های مستقیم به شمار می‌رود و صاحبان مشاغل تا پایان مهلت ارائه شده از سوی ادارات کل امور مالیاتی باید این اظهارنامه‌ها را ارائه دهند تا در صورت دریافت تخفیف یا معافیت، از آن برخوردار شوند.