ادیانی به الف خبر داد؛ درخواست تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با 18 محور

گروه سیاسی الف،   3980326016 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس با انتقاد از عملکرد دانشگاه آزاد گفت: جمعی از نمایندگان خواستار تحقیق و تفحص از عملکرد دانشگاه آزاد هستند.

درخواست تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد با 18 محور

سید علی ادیانی نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه این تحقیق و تفحص 18 محور دارد، گفت: ما خواستار تحقیق و تفحص در حوزه های آموزشی، اداری، مدیریتی، دانشجویی و هیئت علمی دانشگاه آزاد هستیم.

وی افزود: دریافت سه درصد حقوق از کارکنان و شاغلین دانشگاه آزاد برای بیمه بیکاری که خارج از قوانین کشور است، جذب دانشجویان دکتری خارج از ضوابط کشور، عدم اجرای قانون در پرداخت حقوق و امتیازات مربوط به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد، انصاب مدیران خارج از دانشگاه و استفاده ابزاری و سیاسی از برخی مدیران دانشگاه از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است.

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس عدم رعایت شئونات اسلامی در اردوهای دانشجویی و در برخی واحدهای دانشگاهی را یکی دیگر از محورهای این تحقیق و تفحص دانست و افزود: مطلع شدیم که در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد کلاسهای صوری تشکیل می شود. بدان معنا که بدون اینکه کلاسی برگزار شود و دانشجویی حضور یابد و بدون حضور استاد، اعلام می کنند که کلاس تشکیل شده تا به افراد در قبال گرفتن پول مدرک بدهند.

ادیانی با بیان اینکه تحقیق و تفحص مجلس در راستای انجام وظیفه نظارتی مجلس است، گفت: ما تصمیم داریم تا این تحقیق و تفحص را امروز  یکشنبه تحویل هیئت رئیسه مجلس دهیم.