توضیحات معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص انتخاب استاندار گلستان

گروه سیاسی الف،   3980325191

معاون سیاسی وزیر کشور درباره انتخاب استاندار جدید گلستان گفت: در فرصت یک ماهه قصد انتخاب استاندار گلستان را داشتیم اما لیست پنج نفره نمایندگان مطرح شد که در بررسی‌ها از آن لیست فردی ویژگی‌های مدنظر وزارت کشور را نداشت.

به گزارش فارس از گرگان، جمال عرف عصر امروز در جلسه معارفه استاندار جدید گلستان اظهار کرد: امسال ۲۵ استان کشور درگیر سیل شد که پنج استان همانند دیگر استان‌ها بیشترین درگیری را با سیل داشت.
وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: جمهوری اسلامی سناریوهای متفاوتی را در برخورد با دشمن دارد و اقدام اخیر ایران برای مهلت به طرف مقابل برای جبران کف اقدامات جمهوری اسلامی است.
معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: این عملکرد در اندازه اتحادیه اروپا نیست که دائم ایران را به پایبندی تعهدات دعوت می‌کند و از سوی دیگر نوع دیگری عمل می‌کند.
عرف گفت: جمهوری اسلامی اهل مذاکره است اما در شرایط عادلانه و نابرابر نه اینکه دست روی گلوی ما گذاشته و فشار دهند و بگویند بیایید مذاکره کنید.
وی تاکید کرد: هر جایی ما ایستادگی کردیم دشمن عقب‌نشینی کرده است و این یک اصل مسلم است و وظیفه ما مدیران در جامعه این است که جامعه را روشن کنیم که این استقامت ارزش دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: ترامپ تمام این سناریوها را برای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا می‌خواهد.
عرف درباره انتخاب استاندار جدید گلستان گفت: در فرصت یک ماهه قصد انتخاب استاندار گلستان را داشتیم اما لیست پنج نفره نمایندگان مطرح شد که در بررسی‌ها از آن لیست فردی ویژگی‌های مدنظر وزارت کشور را نداشت و در نهایت با مشورت مجمع نمایندگان و نماینده ولی‌فقیه در استان به دو گزینه نهایی رسیدیم اما آن زمان هم به نتیجه نرسیدیم و در نهایت آقای «حق‌شناس» به عنوان استاندار جدید گلستان انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: آقای «غراوی» در زمان مطرح شدن استاندار جدید تاکید داشتند که از من عبور کنید و به گزینه‌های دیگر تمرکز کنید و من خیلی تاکیدی بر استاندار شدن ندارم.
معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: ما در ۱۰۰ سال اخیر چنین سیلی را در گلستان نداشتیم و به واقع ایشان زحمات زیادی برای مردم استان در ایام سیل کشیدند و ما تقاضا داریم ایشان بمانند و به استاندار جدید کمک کنند و اگر تمایل ندارند به طور قطع از تجربه ایشان در سطح ملی استفاده خواهیم کرد.