پرونده نجفی و اصلاح طلبان

ناصر ایمانی،   3980319137 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
پرونده نجفی و اصلاح طلبان

 

ماجرای قتل تاسف‌بار همسر نجفی به دست ایشان، با موضع‌گیری تلخ برخی از دوستان ایشان در جناح اصلاح طلب، تلخ تر شد.

یک نزاع خانوادگی که به قتلی متاثرکننده تبدیل گردید، به سرعت توسط اصلاح طلبان، به یک پرونده سیاسی علیه دستگاه‌های نظامی و امنیتی مبدل شد. آنان تلاش نمودند که با متهم کردن سیستم امنیتی کشور، همسر مقتوله ایشان را به یک عامل نفوذی برای اخذ اطلاعات از نجفی و حزب ایشان، متهم نمایند تا بدین ترتیب قدری از سنگینی اقدام وحشتناک نجفی بکاهند و وی را تطهیر نمایند.

لذا آنان اولا یک اصلاح طلب(نجفی) را از خشونت و قتل مبرا کردند و ثانیا نظام جمهوری اسلامی و دستگاه اطلاعاتی آن را به تله‌گذاری برای چهره‌های سیاسی داخل کشور متهم کردند.

شدت کینه آنها از نظام به حدی است که از یک پرونده قتل و نزاع خانوادگی نیز برای انگ‌زدن به نظام نمی‌گذرند.پر واضح است که در طول تاریخ جمهوری اسلامی، هیچگاه دستگاه‌های اطلاعاتی کشور مبادرت به تله‌گذاری جنسی برای نیروهای سیاسی داخلی نکرده‌‌اند .

اصلاح طلبان از سوابق نجفی(نه صرفا با مرحوم استاد همسر ایشان) اطلاع نداشتند و اگر داشتند و او را به مسولیت گمارند، زهی تاسف برای عدم صیانت از آرای مردم که به آنها داده شد.نمیخواهم پرونده شخصی نجفی طی شش سال گذشته رابازخوانی کنم. همین اشارت کافی است که طی سال‌های گذشته دستگاههای اطلاعاتی در خصوص مسوولیت های محوله به نجفی اظهارنظر کرده بودند و برخی مسوولان دولتی مانند رییس‌جمهور و جهانگیری از پرونده‌های ایشان اطلاع داشتند.


ما خوشبینانه فرض میکنیم که اصلاح طلبان از پرونده روابط شخصی جناب نجفی اطلاعی نداشتند و ایشان را به مسوولیت گماردند. اما وارد کردن این اتهام که دستگاه‌های امنیتی برای ایشان تله‌گذاری کرده بودند نیز اتهامی ناجوانمردانه و نوعی فرار به جلو برای عدم پاسخگویی است.


فساد،اعم از مالی یا شخصی، حد و مرز سیاسی و جناحی ندارد. مهم این است که جناح سیاسی مربوطه چه عکس العملی در مقابل آن نشان میدهد و چقدر آماده پاسخ‌گویی به افکار عمومی است.


اصلاح طلبان در پرونده قتل اخیر که یک اصلاح طلب مرتکب شد، هیچ مسوولیت و گناهی ندارند اما اصلاح طلبان در مقابل نوع واکنش خود به این قتل ونیز کوتاهی خود در عدم بررسی لازم برای سپردن مسوولیت به ایشان در سازمان میراث فرهنگی ونیز شهرداری تهران مورد سوال هستند.


بیماری مزمن در کشورما، سیاسی کردن همه موضوعات- حتی مسائل خانوادگی و شخصی- است. خطاب من به برخی از اصولگرایانی که سراسیمه این پرونده قتل را به موضوعی جناحی تبدیل نموده و شادمانی کردند نیز می باشد.