پکن به چینی‌ها برای سفر به آمریکا هشدار داد

گروه اقتصادی الف،   3980314090 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

چین امروز (سه شنبه) با اعلام هشدار سفر به آمریکا گفت که مسافران چینی از سوی پلیس ایالات متحده مورد بازجویی، مصاحبه و سایر شکل‌های آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه چین به همراه کنسولگری‌های این کشور و سفارت چین در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند: این هشدار به شهروندان چینی و نهادهای تحت حمایت مالی چین در آمریکا تاکید دارد تا آگاهی‌های امنیتی و اقدامات پیشگیرانه را تشدید کرده و به صورت کامل و فعالانه به آنها واکنش نشان دهند.

این هشدار در بحبوحه افزایش تنش بر سر تجارت بین دو کشور و اجرای قوانین سختگیرانه مهاجرتی از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا منتشر شده است.

همچنین وزارت فرهنگ و گردشگری چین امروز هشدار سفر را به آمریکا منتشر کرد و در آن به تیراندازی‌های مکرر، سرقت‌ها و دزدی‌های با زور اشاره کرده است.

این هشدارها تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ اعتبار دارد.

دولت چین تابستان گذشته میلادی نیز هشدار سفر به آمریکا منتشر کرد و به شهروندانش گفت که باید مراقب تیراندازی‌ها، سرقت‌ها و هزینه‌های بالای مراقبت‌های پزشکی در آمریکا باشند. ایالات متحده نیز در واکنش به این اقدام هشدار سفر برای شهروندانش به چین صادر کرد.