واکنش عضو کمیسیون آموزش به تعدیل کارمندان شورای عالی انقلاب فرهنگی

گروه سیاسی الف،   3980309096

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تعدیل 183 کارمند و کارشناس شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص تعدیل ۱۸۳ کارمند شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر مجموعه‌ای دارای بدنه‌ای به منظور پشتوانه فکری خود است که مرکز پژوهش‌های مجلس این کار را برای مجلس انجام می‌دهد و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارمندان آن هم پشتوانه فکری و تعقل موضوعات کلان فرهنگی در کشور هستند.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: باید بدنه کارشناسی و متفکر در مراکزی نظیر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشته و تلاش کنند تا تصمیمات گرفته‌شده در موضوعات مختلف عجولانه نباشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هرچه بدنه کارشناسی دارای کارایی و عملکرد بهتری باشد، قطعا خروجی‌ها هم بهتر خواهد بود.

سلیمی اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متأسفانه در سال‌های اخیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل به رئیس شده است، این در حالی است که دبیر صرفا هماهنگ‌کننده محسوب می‌شود و متأسفانه دبیر از انجام وظایف اصلی خود خارج شده است و بسیار شگفت‌آور است.

وی با بیان این‌که تصمیمات در شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن گرفته می‌شود و دبیر این شورا صرفا وظیفه هماهنگ‌کننده را برعهده دارد نه این‌که ریاست کند، گفت: اقداماتی فراتر از این چارچوب غیرقانونی است.

سلیمی گفت: رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در کشور هماهنگ‌کننده و اجراکننده موضوعات مربوط به قانون اساسی است و بر همین اساس باید حرکت کند اما متأسفانه شرایط در کشور این‌گونه نیست و رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر ریاست می‌کند تا هماهنگی بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها.

وی با بیان اینکه بهتر است دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای تعدیل گسترده نیروهایش به دنبال تشکیل این جلسات باشد و در موضوعات مهم و جدی فرهنگی تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ کنند، اما متأسفانه موضوعات فرهنگی در حال حاضر رها شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بهتر است پاسخ دهد که آیا این شورا متوجه عقب‌گرد در موضوعات فرهنگی در کشور نشده است؟ آیا آنها نمی‌بینند که مسائل فرهنگی و بغرنج به چه وضعیتی درآمده است؟ لذا بهتر است به جای تعدیل نیروها که عمده آنها از افراد حزب‌اللهی، خوش‌فکر و از ایده‌های کارشناسانه برخوردار هستند، به موضوعات فرهنگی و ضعف کشور در این بخش توجه کنند.

سلیمی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ ای کاش شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای تعدیل نیروهایش به ایفای وظایفش بپردازد.

وی گفت: اقدامات اخیر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند تعدیل نیروها و تصویب برخی موضوعاتی نظیر سند ۲۰۳۰ نشان می‌دهد که این شورا به سمت اقدامات سیاسی رفته است، ضمن این‌که برخی افراد و وابستگان به آنها تا جایی که توانسته‌اند به سمت تعدیل و غربالگری نیروهای حزب‌اللهی رفتند و در همین راستا تا تغییر دهیاری‌ها در کشور پیش رفته و تلاش کردند بدنه کارشناسی و متدین وزارتخانه‌ها را به بهانه‌های مختلف تعدیل کنند و همین اقدامات باعث شد تا وضعیت کشور به چنین روالی بیفتد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: بهتر است آقایان از مسیر و وظایف خود خارج نشوند.

به گزارش فارس، اخیرا با دستور سعیدعاملی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی باید تا شهریور سال آینده 183 کارمند این شورا تعدیل شوند.