دمشق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شد

گروه جهان الف،   3980308102

مسکو و دمشق از سازمان‌ملل و نهادهای جهانی درخواست کردند با فشار به آمریکا از این کشور بخواهند نیروهایش را از خاک سوریه خارج کند.

به گزارش فارس، روسیه و سوریه از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی می‌خواهند که با یک موضع‌گیری اصولی از آمریکا درخواست کنند تا نیروهایش را هر چه سریعتر از سوریه خارج کند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز هماهنگ‌کننده روسیه و سوریه در امور پناهندگان امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از جامعه جهانی و سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه جهانی می‌خواهیم که موضعی اصولی اتخاذ کنند و از نفوذ سازمان ملل، استفاده کنند تا نیروهای این کشور که به صورت غیرقانونی از گروه‌های مسلح حمایت می‌کنند و نمی‌گذارند که سوریه به شرایط عادی باز گردد، از سوریه خارج شوند.»

هر دو طرف همچنین از واشنگتن و بروکسل خواستند تا تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه را لغو کنند و تاکید کردند که این محدودیت‌ها باعث شده تا انتقال دارو و مواد خام که در تولید دارو کاربرد دارند هم با دشواری انجام شود.

آمریکا و متحدانش پیش از این دو بار به بهانه استفاده از سلاخ شیمیایی در سوریه به اهدافی در این کشور حمله کرده‌اند. 

اولین بار، فروردین ماه سال ۱۳۹۶ بود که آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در «خان شیخون»، به پایگاه هوایی «الشعیرات» ارتش سوریه در در استان حمص حملات موشکی کرد. دومین حمله یک سال بعد از حمله اول و  در ۲۵ فروردین سال گذشته توسط سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس انجام شد و آنها جمعا ۱۰۰ موشک به سوریه شلیک کردند.