درخواست استفاده از فارغ التحصیلان غیردبیری در آموزش و پرورش

گروه اجتماعی الف،   3980307225

یک فعال دانشجویی گفت: تا 10 سال آینده ما با جمعیت زیادی از بازنشستگان آموزش و پرورش رو به رو هستیم که می توان برای جایگزینی از فارغ التحصیلان مومن، متعهد و انقلابی استفاده کرد.

لیلا زارعی فعال دانشجویی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان و دانشجو معلمان درباره دانشگاه های تربیت معلم گفت: در این دیدار مقام معظم رهبری فرمودند که در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجائی کمّیّت‌ها بالا رفته ولی هنوز هم کم است و هنوز هم آموزش و پرورش در معرض بازنشستگی وسیعی است و باید جبران شود.

وی ادامه داد: همانطور که از این سخنان و آمارها برمی آید حدود 10 سال آینده ما با جمعیت زیادی از بازنشستگان آموزش و پرورش رو به رو هستیم. در حالی که تعداد زیادی از جمعیت فارغ التحصیل دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی که از نیروهای مومن و متعهد انقلابی هستند تعهد دبیری نبوده و دانشجوی آزاد حساب شده اند و در حال حاضر در جایی مشغول به کار نیستند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: این دانشجویان درخواست هایشان را توسط نماینده شان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش پیرامون استخدام کردن دانشجویان فارغ التحصیل غیر دبیری مطرح کردند. این دانشجویان در رشته های مختلف اعم از تربیت بدنی، فنی، علوم پایه و...تحصیل کرده اند.

زارعی افزود: طبق ماده 28 آموزش و پرورش فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران که دوره‌های آموزشی اصول تربیتی و مهارت دبیری را فراگرفته اند، اگر استخدام صورت پذیرد قادر خواهند بود که مابقی دوره ها را در ضمن خدمت بگذرانند.

وی گفت: امید است که انشاءالله پیگیری ها از سوی وزیر آموزش و پرورش انجام گیرد، تا شاهد فعالیت نیروی جوان در عرصه تربیتی و آموزشی باشیم.