سیب‌زمینی و پیاز گران شد

گروه اقتصادی الف،   3980307082

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان اینکه سیب‌زمینی و پیاز یک‌هزار تومان افزایش قیمت دارند، گفت: افزایش قیمت این محصولات به صادرات آن برمی‌گردد.

علی اصغری در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: با توجه به ماه مبارک رمضان، گرایش مردم به مصرف میوه کاهش پیدا کرده است و از این بابت بیشتر اقلام با کاهش قیمت مواجه‌اند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان ادامه داد: قیمت‌ هندوانه، کدو، کاهو، خیار، بادمجان و گوجه سبز افت پیدا کرده است و گوجه فرنگی با یک‌هزار تومان افت قیمت و سیب درختی نیز در این لیست قرار دارند.

اصغری با تأکید بر اینکه سیب‌زمینی و پیاز نیز یک‌هزار تومان افزایش قیمت دارند، تصریح کرد: این افزایش قیمت به خاطر صادرات این محصولات است.

وی با اشاره به اینکه جلوی صادرات سیب‌زمینی و پیاز را گرفته بودند؛ اما صادرات آن از سر گرفته شد، اضافه کرد: به همیت علت افزایش قیمت این اقلام را شاهدیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان در واکنش به قیمت میوه‌های نوبرانه، بیان کرد: قیمت زردآلو به کیلویی 25 هزار تومان رسیده است و در بازار به فروش می‌رسد.

اصغری با تأکید بر اینکه ما می‌گوییم صادرات آزاد؛ اما دولت باید صادرات را در دست بگیرد، اضافه کرد: دولت نرخ اقلام در بخش مصرف داخلی را ثابت نگه دارد و مازاد آن را صادر کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به خاطر نبود این فضا روزی یک نرخ داریم، تصریح کرد: به‌طور مثال سیب‌زمینی یک روز 6 هزار تومان و روز بعد پنج هزار تومان است و نرخ ثابت ندارد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان اینکه دولت مازاد بر مصرف داخل را صادر کند، اضافه کرد: تا بتواند قیمت اقلام را در بازار ثابت نگه دارد.

اصغری با تأکید بر اینکه دولت خودش هم صادرکننده و واردکننده باشد، تصریح کرد: جنسی که در بازار داخل کم است و یا مصرف داخلی قدری با مشکل مواجه است را اجازه صادرات ندهد و بعد از تأمین نیاز داخل صادر کند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با اشاره به اینکه سمنان فعلاً چیزی برای عرضه به بازار میوه و تره‌بار ندارد، اظهار کرد: خربزه، بادمجان و خیار استان در راه بازار است.