بخشایش: با توجه به سابقه آمریکایی‌ها کسی نباید با آنها مذاکره کند

گروه سیاسی الف،   3980303149

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه با توجه به سابقه آمریکایی‌ها کسی نباید با آنها مذاکره کند، گفت: نباید از کشور چند صدا به سمت آمریکایی‌ها در زمینه مذاکره و یا عدم مذاکره با آنها منتقل شود.

احمد بخشایش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با دایان فاینستین سناتور آمریکایی در سفر اخیرش به نیویورک و برگزاری یک شام کاری با او گفت: الان زمانی است که باید همه نهاده‌های نظام جمهوری اسلامی یک صدا و یک حرف داشته باشند چرا که باعث قوام نظام است.

وی تصریح کرد:‌ اگر رهبر معظم انقلاب می‌گویند که نباید با آمریکایی‌ها مذاکره شود، کسی نباید در مقامی با آمریکایی‌ها مذاکره کند؛ البته آقای ظریف که قبلاً تابوی مذاکره با آمریکایی‌ها را شکسته است و با وزیر خارجه اسبق این کشور پیاده‌روی انجام داده است. بنده تصور می‌کنم ایشان در طول مسئولیت خود بیش از آنکه با آقای روحانی به عنوان رئیس دولت صحبت کرده باشد با آقای جان‌کری صحبت کرده است.

بخشایش افزود: امروز با وجود تأکید رهبری مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا هنوز آقای روحانی به آن اعتقاد دارد و حتی از برگزاری رفراندوم جهت اعطای اختیار به رئیس‌جمهور جهت مذاکره با آمریکا دم می‌زند.

وی درباره علت چنین تحرکاتی از سوی وزیر خارجه برای گفت‌وگو با طرف‌های آمریکایی گفت: آقای روحانی و ظریف علاقه‌مند که با دموکرات‌ها کار کنند و امیدشان این است که در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا یک دموکرات رئیس جمهور شود تا بتوانند با کمک او برجام را نجات دهند. اما من بعید می‌دانم آقای روحانی تا آن سال تحت هر شرایطی از برجام خارج شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به اینکه ترامپ به شدت به دنبال مذاکره با ایران است و آن را یک پیروزی بزرگ برای خود می‌داند، گفت: نباید از کشور چند صدا به سمت آمریکایی‌ها در زمینه مذاکره و یا عدم مذاکره با آنها منتقل شود.

بنابر این گزارش، علیرضا میریوسفی ­سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توئیتی دیدار محمدجواد ظریف  وزیر خارجه کشورمان را با دایان فینشتاین سناتور مطرح آمریکایی را تایید کرد.

سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل گفته است که این جلسه مطابق روال معمول در راستای همان نشست‌هایی است که نماینده ایران با نمایندگان کنگره برگزار می کند.