واکنش‌ها به درخواست روحانی برای اختیارات ویژه/ تاکتیک دو سر برد رئیس جمهور/ بگوید در چه مواردی محدودیت دارد/ خیری ندیده ایم از این اختیارها

گروه سیاسی الف،   3980301164 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
واکنش‌ها به درخواست روحانی برای اختیارات ویژه/ تاکتیک دو سر برد رئیس جمهور/ بگوید در چه مواردی محدودیت دارد/ خیری ندیده ایم از این اختیارها

به گزارش الف، حسن روحانی  در دو هفته اخیر  دو بار از کمبود اختیارات رئیس جمهور گلایه کرده و خواهان اختیارات بیشتر شده است.

 روحانی 30 اردیبهشت ماه در دیدار با جمعی از شخصیت‌های حوزوی با تأکید بر اینکه امروز برای مدیریت بهتر شرایط نیازمند تمرکز قدرت و تصمیم گیری هستیم، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی نیز در مقطعی که با مشکل مواجه شدیم، شورای عالی پشتیبانی جنگ ایجاد شد و همه اختیارات در دست این شورا بود و حتی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه نیز در تصمیم‌گیری آن شورا دخالتی نداشتند و امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: همانگونه که در جنگ ۸ ساله اختیارات ویژه‌ای را از امام راحل گرفته و توانستیم جنگ را اداره کنیم و حتی موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم امروز هم به چنین اختیاراتی نیاز داریم.

روحانی 21 اردیبهشت ماه نیز در دیدار با فعالان سیاسی گفته بود: وقتي از دولت سؤال و مطالبه‌اي مي‌شود، بايد از طرف ديگر بررسي شود که دولت چه مقدار در حوزه‌هاي مورد سؤال داراي اختيار بوده است؛ به‌طورمثال اگر درباره سياست خارجي، فرهنگ يا فضاي مجازي از دولت سؤال و مطالبه‌اي مي‌شود، بايد ببينيم که دولت چقدر در اين حوزه‌ها اختيار دارد. بايد در حد توان و در حوزه اختيارات رئيس‌جمهور از دولت مطالبه داشت.

این سخنان موجب واکنش هایی در توییتر شد که در ادامه برخی از آنها آمده است: