ظریف: وقت آن است ترامپ لجنزار را بخشکاند

گروه جهان الف،   3980230198 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه ایران دوشنبه با اشاره به سلطه مافیای تسلیحات بر سیاست خارجی آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست با این پدیده مقابله کند.

ظریف: وقت آن است ترامپ لجنزار را بخشکاند

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران دوشنبه با اشاره به سلطه مافیای تسلیحات بر سیاست خارجی آمریکا از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به مقابله با آن بپردازد. 

او در توئیتر با اشاره به بخشی از سخنان ترامپ در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «دونالد ترامپ به درستی "مجتمع نظامی-صنعتی" که آمریکا را به سمت جنگ‌های همیشگی می‌کشاند، نکوهش می‌کند.»

ظریف در ادامه نوشت: «اما اینکه به تیم B اجازه داده شود با دوشیدن قصابان مستبد و فروختن گسترده سلاح به آنها دیپلماسی را نقب بزنند و جنایت‌های جنگی را تشویق کنند دستاوردی غیر از تقویت همان مجتمع نظامی-صنعتی را ندارد.»

وی سپس یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ که گفته بود در صورت ورود به کاخ سفید «لجنزار واشنگتن» را خواهد خشکاند را به او یادآوری کرده است. 

ظریف در ادامه توئیتش نوشته است: «آیا وقت خشکاندن لجنزار [واشنگتن] است؟»

ترامپ در بخشی از مصاحبه خود با فاکس‌نیوز که بامداد دوشنبه منتشر شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال بروز جنگ با ایران به نقش مافیای تسلیحات یا اصطلاحاً «مجتمع نظامی-صنعتی» در سیاست‌های جنگ‌افروزانه آمریکا اشاره کرد.