حاجي دليگاني در گفتگو با الف: حقوق کارگران 440 هزار تومن اما نجومی بگیران سه میلیون 460 هزار تومان اضافه شد

گروه سیاسی الف،   3980224167 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در سال جاری فقط 440 هزار تومان به حقوق کارگران اضافه کرده اما حقوق نجومی بگیران سه میلیون و 460 هزار تومان اضافه شد.

حقوق کارگران 440 هزار تومن اما نجومی بگیران سه میلیون 460 هزار تومان اضافه شد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار الف با اشاره به ضرورت افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان برابر قانون بودجه سال 98 گفت: دولت اعلام کرد که مبلغ 400 هزار تومان به حقوق همه اضافه می کند و همچنین در مرحله بعد پلکانی به حقوق ها اضافه می شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت و بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در این زمینه، گفت: به نظر می رسد این بخشنامه و مصوبه دولت مشکلاتی داشته باشد و مطابق قانون نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اینجانب در همین راستا از دیوان محاسبات استعلام کردم که آیا این اقدام دولت مطابق قانون است یا نه و دولت چقدر به حقوق افراد اضافه کرده است.

حاجی دلیگانی افزود: دولت حقوق کارگران که همان حقوق حداقلی یعنی یک میلیون و 240 هزار تومان می گرفتند را 400 هزار تومان اضافه کرده و در مرحله پلکانی فقط 40 هزار تومان اضافه کرد. یعنی در مجموع حقوق کارگران 440 هزار تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: اما دولت حقوق افرادی که 20 میلیون می گرفتند، علاوه بر 400 هزار تومان، 16 درصد دیگر اضافه کرده که حقوق شان سه میلیون و 460 هزار تومان اضافه شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: نمایندگان به این روند معترض هستند و دولت باید تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ کند.