گوگل هم نمی‌تواند، عراقچی که هیچ!

گروه سیاسی الف،   3980223078 ۶۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنان نسنجیده عباس عراقچی درباره احتمال اخراج افغانستانی‌ها از ایران که توسط خودش نیز تعدیل و تکذیب شد، واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت. این متن یکی از نوشته‌هایی است که حسابی دست به دست شد.

گوگل هم نمی‌تواند، عراقچی که هیچ!

مهر نوشت: در گوگل که «شهید سید مصطفی موسوی» را سرچ کنید عکس دو نفر آدم با دوتا قیافه متفاوت می‌آید. جالب است بدانید که اشتباهی رخ نداده و هر دوتا سید مصطفی موسوی هستند.

هر دو عکس از شهدای مدافع حرم هستند. هر دوتا از جوان‌ترین شهدای مدافع حرم هستند. هر دوتا متولد سال ۷۴ هستند. هر دوتا در حلب شهید شده‌اند. هر دو تا در سال ۹۴ شهید شده‌اند. فقط یکی ایرانی است و یکی افغانستانی است.

حالا جالب‌تر اینکه این دو شهید نزدیک دو ماه تاریخ شهادت شأن باهم فرق دارد ولی خبر شهادت اولی که فردای همان‌روز منتشر شد خیلی از سایت‌ها با عکس دومی کار کرده‌اند. باور کردنی نیست!

سید مصطفی موسوی (ایرانی) ۲۱ آبان ۹۴ سه روز بعد از تولدش و در بدو ورود به سن بیست سالگی وقتی در ریفجنوبی حلب شهید شد، سید مصطفی موسوی (افغانستانی) زنده بود. داشت بی‌خبر از شهید ایرانی در حلب می‌جنگید ولی عکس رزمنده افغانستانی زنده را در سایت‌ها به عنوان شهید ایرانی منتشر کردند.

خون‌شریکی در دفاع از حرم کاری کرد که حتی الآن هم بعد از ۴ سال، گوگل هم دیگر نمی‌تواند ماها را از هم تفکیک کند، عراقچی که هیچی.