دولت را کمک کنید

نقی عبدالجوادی دستجردی، گروه تعاملی الف،   3980223030 ۹۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
دولت را کمک کنید

دولت عامل اجرایی یا قوه مجریه کشور است. دولت مجری تمام برنامه‌های، صنعتی، اجرایی و عمرانی کشور و اکثر مصوبات مجلس است. بسیاری از مردم دولت را مساوی کلیت نظام می‌دانند. وقتی نقدی به دولت دارند منظورشان فقط نقد قوه مجریه نیست. در نظر بسیاری از مردم قوای سه گانه اعم از مجریه، مقننه و قضاییه دولت هستند.

در کشور ما پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها صاحبان و مدعیان زیادی دارد ولی وقتی نابسامانی، گرانی، تورم، بیکاری و ... سراغ کشور می‌آید همگان خود را کنار می‌کشند و تمام این بدبختی‌ها را به دولت نسبت می‌دهند، غافل از این که در نظر مردم همگی دولت هستند. هر چند دولت به معنای قوه مجریه تاثیر زیادی در موفقیت‌ها و تقصیر زیادی در عدم موفقیت‌های کشور دارد ولی اگر انصاف داشته باشیم نباید تمام نابسامانی‌ها را به قوه مجریه نسبت بدهیم.

در کشور ما دو جناح اصلی اصولگرا و اصلاح طلب وجود دارند که زیر نام‌های مختلفی و در قالب احزاب، سازمان‌ها و تشکل‌های مختلف سیاسی فعالیت می‌کنند. در شرایط عادی رقابت این جناح مشکلی را ایجاد نمی‌نماید و یا اگر مشکلی را ایجاد نماید آثار و تبعات کمتری دارد. حتی این رقابت می‌تواند به ایجاد شور و شوق در میان مردم برای مشارکت‌ در انتخابات و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و جمعی مختلف کمک کند.

رقابت‌های سیاسی کمک می‌کند تا قوه مجریه و در راس آن شخص رییس جمهور و وزیران حواسشان به این موضوع باشد که همه وقت و در هرمکانی از سوی جناح مقابل، رصد می‌شوند و اگر پایشان را کج بگذارند، این موضوع از دید رقیب پنهان نمی‌ماند. بنابراین دولتیان می‌کوشند به گونه‌ای عمل کنند که هم کمتر مورد نقد جناح مقابل قرار گیرند و هم در دوره‌های بعدی انتخابات آرای بیش‌تری جمع کنند گوی سبقت را از جناح رقیب بربایند.

اما در زمان حاضر در برهه‌ای قرار گرفته‌ایم که دشمن قصد ساقط کردن کلیت نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سر می‌پروراند و اگر احساس ضعفی در مسئولان مشاهده کند معطل نمی‌ماند و حتما اقدامات عملی برای سقوط نظام انجام می‌دهد. بنابراین لازم است که تمام جناح‌های سیاسی و دولتیان که هوشیار باشند.

این برهه حساس، زمان مناسبی برای رقابت حزبی و جناحی نیست. از دلسوزان کشور تقاضا می‌کنیم مانند زمان 8 ساله دفاع مقدس همدل و همسو شوند، اختلافات را موقتا کنار بگذارند. جناح‌های سیاسی مختلف در هر دو طیف، اگر راهکاری برای برون رفت از اوضاع بد اقتصادی بلد هستند به دولت ارایه بدهند، اگر هم بلد نیستند چوب لای چرخ دولت نگذارند و لااقل نقدهای دلسوزانه بکنند و تخریب را کنار بگذارند. برای رقابت و بگومگوی سیاسی وقت زیاد است، الآن زمان حمایت و ارایه راهکار است. سفره مردم هر روز در حال خالی شدن و اعتماد عمومی هر روز در حال از بین رفتن است.

لطفا در این زمانه حساس که اتحاد نامقدس غربی، عبری و عربی با کمک برخی خودفروختگان داخلی داخل نشین و خارج نشین، کمر به نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بسته‌اند کمی تا قسمتی به فکر نظام، کشور و مردم باشید.