مهاجرت معکوس به دلیل هزینه سنگین سکونت در کلانشهرها

گروه اجتماعی الف،   3980222221 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل هزینه های سنگین سکونت در شهرهای بزرگ و کلانشهرها، مهاجرت معکوس در کشور در حال پدیدار شدن است.

به گزارش مهر، محمد حسینی عصر یکشنبه در جلسه مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان تفرش اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، همه باید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در چارچوب مقررات و قانون تلاش کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایطی که دشمنان از فضای اقتصادی حاکم بر جامعه ترسیم کرده اند و مشکلات اقتصادی پیش روی کشور، هم اکنون بیش از ۳۰ درصد از مردم در شهری مثل تهران توان تأمین هزینه‌های زندگی را ندارند و به مهاجرت معکوس به نقاط کوچک‌تر روی آورده اند. لذا از این فرصت باید برای برنامه ریزی صحیح و ایجاد ثروت در روستاها و شهرهای کوچک استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا باید زمینه افزایش فعالیت تولیدی در بخش دامپروری و کشاورزی را در شهرستان‌هایی همچون شهرستان تفرش فراهم کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر معضل حفر چاه‌های آب غیرمجاز در شهرستان تفرش به فاجعه‌ای تبدیل شده که بای. از گسترش آن به طور جدی جلوگیری شود.

حسینی عنوان کرد: به کارگیری همت و تلاش و برنامه ریزی اصولی برای بهبود وضعیت تولید در کشور و ایجاد ثروت در مناطق کمتر برخوردار و شهرهای کوچک از جمله مسائلی است که در سال جاری بایستی بیش از پیش به آن توجه شود.