اظهارات مقام آمریکایی در آستانه سفر پامپئو به روسیه

گروه جهان الف،   3980221010

در حالی که مایک پامپئو در روزهای آتی اولین سفر خود را به روسیه به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا انجام خواهد داد، یک مقام ارشد دستگاه دیپلماسی ایالات متحده گفت که او در جریان این سفر، درباره «اقدامات خصمانه و بی‌ثبات‌کننده» مسکو صحبت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، درباره سفر آتی مایک پامپئو، رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اظهار نظر کرد.

او خاطرنشان کرد: پامپئو بر نگرانی‌های آمریکا در خصوص نقش روسیه در ونزوئلا و سوریه و نقض پیمان آی ان‌اف تأکید خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که پامپئو در جریان ملاقات‌های خود درباره تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات ایالات متحده صحبت خواهد کرد.

وی افزود: ما با دولت روسیه اختلاف نظرهای متعددی داریم و وزیر خارجه مکالمه‌ای صریح درباره نگرانی‌ها در روابط دوجانبه ما خواهد داشت.

این مقام دستگاه دیپلماسی آمریکا اظهار کرد: روسیه در عرصه جهانی، شماری از اقدامات بی‌ثبات کننده و خصمانه داشته و این سفر فرصتی است که درباره این مسائل برای دولت روسیه شفاف‌سازی شود و انتظارات ما مشخص گردد.

این مقام آمریکایی گفت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کشورش بر اهمیت مذاکراتی سازنده با روسیه و یافتن راهکارها برای همکاری بر اساس منافع مشترک تأکید کرده است.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور، ۱۴ مه در شهر سوچی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار خواهد کرد.

به گزارش آناتولی، طبق گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پامپئو ۱۲ تا ۱۴ مه، به شهرهای مسکو و سوچی روسیه سفر خواهد کرد.

همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ سیزدهم مه با کارمندان سفارت کشورش در مسکو و بازرگانان آمریکایی دیدار خواهد کرد، آمده است: پامپئو ۱۴ مه برای بررسی بازه کاملی از مسائل دوجانبه و چندجانبه با پوتین و لاوروف در سوچی دیدار خواهد کرد.