افزایش اعتبار طرح رتبه‌بندی معلمان به 3 هزار میلیارد تومان

گروه اقتصادی الف،   3980212185

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس از افزایش اعتبار طرح رتبه‌بندی معلمان به 3 هزار میلیارد تومان در سال 1398 خبر داد.

به گزارش فارس، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس تصریح کرد: گرامیداشت روز معلم، اقدامی نمادین است تا دولت و ملت در کیفی‌سازی آموزش و پرورش، ارتقای سطح برنامه‌های حمایتی از معلمان و سرمایه‌گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان کانون اصلی خلق دنیای آینده، مشارکت همه جانبه و اهتمام جدی‌تر داشته باشند.

میرزایی‌نیکو با اشاره به اقدامات مجلس شورای اسلامی برای کاهش مشکلات فرهنگیان بیان کرد: یکی از این اقدامات، افزایش بودجه دو هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی معلمان بود که با پیگیری معلمان در سال 1398 به سه هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب مجلس برای پرداخت مالیات توسط آستان قدس رضوی، قرار شده تا یک‌هزار میلیارد تومان از مالیات این آستان به ساخت مدارس در کشور اختصاص پیدا کند؛ همچنین چاپ یک‌هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پیگیری شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس در خصوص یکی از مطالبات فرهنگیان دماوند خاطرنشان کرد: درباره اراضی فرهنگیان به نام «اصطلک» قرار شده با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی این موضوع برای معلمانی که سهمیه دارند، تعیین تکلیف شود.