یوسف نژاد در گفتگو با الف: افزایش قیمت بنزین به صلاح دولت نیست/مخالفت قاطبه نمایندگان

گروه سیاسی الف،   3980211005 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ با بیان اینکه جامعه توان و کشش افزایش قیمت بنزین و حامل های انرژی را ندارد، گفت: افزایش قیمت بنزین به صلاح دولت نیست.

افزایش قیمت بنزین به صلاح دولت نیست/مخالفت قاطبه نمایندگان

علی اصغر یوسف نژاد نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه بعنوان یک نماینده مخالف افزایش قیمت سوخت و بخصوص بنزین هستم، گفت: دولت باید بداند که آنچه ما در مصوبات، قانونگذاری و مقررات باید رعایت کنیم، منافع مردم و مصلحت عمومی است و افزایش قیمت بنزین در چنین شرایطی اثرات منفی در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه در هنگام تصویب بودجه سال 97 سخنگو و در هنگام تصویب بودجه 98 نائب رئیس کمیسیون تلفیق بوده، اظهار داشت: هم در بودجه 97 و هم در بودجه 98 پیشنهادات مختلفی در خصوص یک نرخی،  2 نرخی و حتی سه نرخی شدن بنزین وجود داشت اما نمایندگان در صحن مجلس به این پیشنهادات رای نداده و مخالفت خود را بیان کردند.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس تاکید کرد: هر چند مجلس در هنگام تصویب لایحه بودجه برای افزایش قیمت بنزین تصمیم نگرفت اما طبق قانون هدفمندی یارانه ها، دولت اختیار دارد تا راهکارهایی برای بنزین و حامل های انرژی در نظر بگیرد.

یوسف نژاد با تاکید بر اینکه تغییر قیمت بنزین باید در راستای مدیریت، کنترل و الگوی مصرف انرژی باشد، اظهار داشت: اما متاسفانه دولت با هدف افزایش درآمد و کسب درآمد بیشتر می خواهد قیمت بنزین را تغییر دهد که این راهکار و هدف درستی به نظر نمی رسد.

وی با بیان اینکه قاطبه نمایندگان با افزایش قیمت بنزین موافق نیستند، تصریح کرد: قطعا برای کسب درآمد دولت راههای مختلفی وجود دارد و دولت برای کسب درآمد بیشتر باید به سراغ راههای دیگری برود.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس گفت: 2 نرخی و یا سه نرخی شدن بنزین فسادزاست.

یوسف نژاد افزود: اگر دولت قیمت بنزین را افزایش دهد، برای مصارف درآمدهای جدید تعیین محل مصرف، باید به مجلس لایحه بدهد.

خبرنگار: یوسف اسدی