مطالبه مردمی: وزارت بازرگانی را مجدداً احیاء نکنید

گروه اقتصادی الف،   3980210153 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در مطالبه ای که اخیرا در سامانه مطالبه گری دیده بان شفافیت و عدالت ثبت شد، مطالبه کنندگان از مجلس شورای اسلامی خواستند تا با نه گفتن به تشکیل دوباره وزارت بازرگانی از تولیدات داخلی حمایت نمایند.

مطالبه مردمی: وزارت بازرگانی را مجدداً احیاء نکنید

به گزارش الف، متن این مطالبه بدین شرح است:

جریانی رانتخوار و ذی‌نفع از واردات گسترده محصولات اساسی و غذایی در تلاش است تا با استفاده از تعارض منافع موجود در بدنه دولت و مجلس، ساختاری تحت عنوان وزارت بازرگانی را مجددا احیاء نماید. نهادی که در گذشته به دلیل عملکرد ضدتولید و واردات محور همواره مورد نقد مردم و مسئولین بوده است.

با وجود مخالفت صریح کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی در سال ۱۳۹۶، متاسفانه این امر برای بار چهارم در یکسال اخیر در حال پیگیری است. با توجه به حجم مخالفت های کارشناسی در کشور تقاضا داریم نمایندگان ملت بار دیگر به این طرح غیر کارشناسی رای منفی دهند.

این مطالبه هم اکنون در کانال دیده بان فعال است.

سامانه هوشمند دیده بان شفافیت و عدالت به آدرس DaadRobot@در تلگرام و سایت hamdaad.ir ثبت مطالبات شهروندان و جمع آوری امضا برای هر مطالبه توسط خود شهروندان راه اندازی شده و دیده بان شفافیت و عدالت هر هفته مطالبه با بالاترین امضاء را کتبا از مسئول مربوطه درخواست و نتیجه را پیگیری خواهدکرد.

برای امضای این مطالبه، در پیام رسان تلگرام به نشانی زیر مراجعه کنید:

https://t.me/didebanShafafiat/1905