" رویاهای بهشتی" بهبودیافتگان سرطان و معلولان در قاب نقاشی جان می‌گیرند

گروه فرهنگی الف،   3980209168

به منظور استفاده از هنر در بهبود روحیه افراد و بخصوص بیماران مبتلا به سرطان و کم توانان معلول، کارگاهی از سوی جامعه معلولین ایران و با همکاری گروه موسیقی همسرایان امید برگزار می شود.

" رویاهای بهشتی" بهبودیافتگان سرطان و معلولان در قاب نقاشی جان می‌گیرند


کامران عاروان، مدیر جامعه معلولین ایران در این باره به خبرنگار ما گفت: این کارگاه از سوی گروه همسُرایان امید و تجربه کنندگان سرطان و معلولان برگزار می‌شود و همه آثار به دست خود آنان ترسیم شده و از دوستداران هنر دعوت گردیده با بازدید از کارگاه موجب دلگرمی برگزارکنندگان و بهبودیافتگان سرطان و کم‌توانان هنرمند باشند.


مهدی قاسمی، سرپرست گروه همسُرایان امید نیز گفت: هنر به افراد کم توان و بیمار راهی برای رهایی از آشفتگی های جسم و جان می گشاید و به آنها می‌آموزد خود را با خلق آثار منحصربه فرد تعریف کنند.


قاسمی افزود: بیماران می‌توانند از راه هنر، گریزگاهی نمادین برای خود بیابند و بر احساسات منفی خود نسبت به بیماری و ناتوانی هایشان فائق آیند.



 


وی تاکید کرد: برقراری ارتباط با افرادی که دارای مشکلات مشابه هستند، از نتایج مثبت استفاده از هنر در مکان‌هایی نظیر بیمارستان‌ها و مراکز نگهداری معلولان و سرای محلات و ‌.. است . پس به قول شاعر" بهتر آن است که برخیزم ، رنگ را بردارم، روی تنهایی خود نقشه مرغی بکشم.

خاطرنشان می شود کارگاه نقاشی ۱۴ اردیبهشت با همکاری گروه همسُرایان امید در محل جامعه معلولین ایران برگزار خواهد شد.