سركوب آزادى در عصر ارتباطات

گروه فرهنگی الف،   3980129058 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

علی دارابی در اینستاگرام نوشت: شبكه هاى اجتماعى و ارتباطاتى و اطلاعاتى جديد يا فضاى مجازى امروزه در سايه تنوع، تكثر و تعدد رسانه ها مخاطبان و كاربران زيادى را بخود جلب كرده است. شعار غالب اين شبكه ها آن است كه ما ميخواهيم جريان آزاد اطلاع رسانى را نمايندگى كنيم و فضايي ايجاد كنيم كه مردم با هر گرايش و تفكر در اقصى نقاط جهان بتوانند حرف خود را بزنند. افزون بر اين شبكه هاى جديد خود را فراتر از دولت ها و مستقل و مردمى مى دانند. اخيرا اينستاگرام حساب كاربرى برخى از افراد در ايران را يك طرفه مسدود و خود را بى نياز از هر توضيحى دانسته است؟!

بهانه اينستاگرام براى مسدودسازى برخى از مقامات و فرماندهان سپاه كه در خط مقدم مبارزه با داعش و تروريسم بوده اند اقدام نابخردانه ترامپ رييس جمهور آمريكا در تروريست خواندن سپاه بوده است! كه در انتقاد اين رويكرد قبلا نوشته ام.

ادعاى مضحك و پوچ آزادى بيان و سخن گفتن و اينكه دانستن حق مردم است و همه بايد شفافيت و پاسخگويي را سرلوحه خود قرار دهند بار ديگر در منظر جهانيان رنگ مى بازد و نشان ميدهد كه چگونه اين شبكه هاى ارتباطى و اجتماعى در خدمت قدرت هاى زورگو و بى قانون هستند.

و خود تبديل به ابزارى براى سركوب آزادى در عصر ارتباطات و در قرن بيست و يكم شده اند؟!