طرح تفکیک استان‌ها هزینه دولت را دوچندان می‌کند

گروه سیاسی الف،   3980118018

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: طرح‌ها و لوایح مهمی مانند قانون بانکداری در مجلس در اولویت هستند و نباید با طرحی مانند تفکیک استان‌ها هزینه دولت را افزایش داد.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به طرح ایجاد استان اصفهان شمالی اظهار داشت: در درجه نخست با توجه به هزینه سنگینی که اجرایی شدن این طرح به دنبال دارد، طبق اصل 75 قانون اساسی، مورد تائید شورای نگهبان قرار نخواهد گرفت و رَد می‌شود.

وی افزود: اگر در سطح استان قرار باشد استانی اضافه و یا کم شود باید دولت لایحه‌ای را به مجلس ارائه دهد که بودجه‌های مورد نیاز این تقسیمات کشوری را لحاظ کنند، بنابراین نمایندگان نمی‌توانند طرحی را پیشنهاد کنند که هزینه دولت را افزایش دهند.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح‌ها و لوایح مهم دیگری در مجلس مدت‌ها در دستور کار قرار گرفته است که نسبت به این طرح در اولویت هستند، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد، محقق شدن رونق تولید است.

وی بیان کرد: در راس رونق تولید باید قانون بانکداری در اولویت مجلس قرار گیرد، چراکه فشارهایی که بانک‌ها به تولیدکنندگان وارد می‌کنند تولید را فلج کرده است.