شرایط اروندکنار به ماشین‌آلات بیشتری نیاز دارد/ برخی از منازل اروندکنار تخلیه شدند

گروه سیاسی الف،   3980106002

استاندار خوزستان گفت: آب به خیابان‌های اروندکنار وارد شده و مردم را نگران کرده است؛ در آنجا به بیل مکانیکی و سایر تجهیزات نیاز دارند که سریع‌تر باید فراهم شود. فرمانده سپاه ناحیه آبادان گفت: برخی از خانه‌های اروندکنار تخلیه و خانوارهای این منازل در سالن‌های ورزشی و مساجد اسکان پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا شریعتی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با تاکید بر ضرورت بسیج همه امکانات برای پیشگیری از وقوع خسارات، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، کلیه مرخصی‌ها لغو شد و فرمانداران  و مدیران دستگاه‌های اجرایی در اماده باش کامل باشند.

وی افزود: با این میزان بارش‌ در حوضه دز و کارون ممکن است شرایط به نحوی شود که پایین دست، تحمل آن را نداشته باشد.

استاندار خوزستان با اشاره به وقوع مد اکبر در اروند رود و افزایش ورودی آب از کارون و شط العرب، بیان کرد: طغیان آب سبب ورود آب به خیابان ها شده و مردم را نگران کرده است؛ در آنجا به بیل مکانیکی و سایر تجهیزات نیاز است که سریع‌تر باید فراهم شود.

شریعتی با تاکید بر ضرورت مدیریت آب خروجی سدها، گفت: به‌گونه‌ای مدیریت شود که دبی کارون در اهواز بیش از ۲۰۰۰ مترمکعب در ثانیه نشود و شاهد کمترین میزان خسارات باشیم.

وی با اشاره به در خطر بودن پارک ساحلی اهواز، عنوان کرد: با افزایش دبی کارون در مقطع اهواز، حتما نیاز است که پارک ساحلی بسته شود و در این زمینه به شهروندان و مسافران هشدار داده شود.

شریعتی افزود: ضمن آنکه باید احتیاط شود اما عجولانه هم تصمیم نگیریم؛ باید پیش‌بینی‌های ۵ روزه را ملاک قرار دهیم و پیش‌بینی ۱۴ روزه که ۴۰ درصد امکان تحقق دارد در اولویت بعدی باشد.

وی خواستار به تعویق افتادن مسافرت‌ها تا بازگشت به شرایط عادی شد و گفت: شهروندان به هشدارها توجه کرده و ایمنی را رعایت کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای مدیریت بحران، هیچ دستگاهی حق امتناع از اعزام تجهیزات خود را ندارد و وضعیت سیل احتمالی در اولویت اول است؛ ماشین‌آلات از الان در مناطق در معرض خطر سیل مستقر شوند تا به سرعت وارد عمل شوند.

برخی از منازل اروندکنار تخلیه شدند/ اسکان سیل‌زدگان در سالن‌های ورزشی و مساجد

فرمانده سپاه ناحیه آبادان گفت: برخی از خانه‌های اروندکنار تخلیه و خانوارهای این منازل در سالن‌های ورزشی و مساجد اسکان پیدا کردند.

سرهنگ شاپور احمدی دقایقی قبل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با بالا آمدن آب رودخانه و همچنین افزایش ورودی آب به بهمنشیر و اروند برخی از منازل اروندکنار دچار آبگرفتگی شدند که مجبور به تخلیه آنها شدیم.

وی افزود: این منازل مسکونی با همت نیروهای مردمی و جهادی تخلیه شدند تا این خانوارها به محل‌های مناسبی منتقل شوند.

فرمانده سپاه ناحیه آبادان گفت: خوشبختانه اکنون اوضاع در اروندکنار به دلیل آرام گرفتن رودخانه‌ها تحت کنترل است اما احتمال می‌دهیم که تا ساعاتی دیگر با بالا آمدن آب مجددا دچار مشکلاتی شویم.

احمدی عنوان کرد: اروندکنار نیاز شدید و اساسی به تجهیزات و امکانات از جمله بیل مکانیکی دارد که امیدواریممسوولان در اسرع وقت این امکانات را به این منطقه اعزام کنند‌.

وی اظهار کرد: خانوارهایی که دچار مشکل شدند را در سالن‌های ورزشی و ادارات، مساجد و حسینیه‌ها اسکان خواهیم داد و از نظر اسکان با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.