سردترین و گرم‌ترین استان‌های کشور تا سوم فروردین

گروه اجتماعی الف،   3980101159 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، همدان و اهواز تا سوم فروردین ۹۸، به ترتیب سردترین و گرم‌ترین استان‌های کشور هستند.

به گزارش تسنیم، بیشینه و کمینه دمای هوای استان همدان در روز جاری اول فروردین 98 به ترتیب مثبت 10 و منفی 5 درجه سانتی‌گراد است که بیشینه دمای این استان در روزهای دوم و سوم فروردین به 12 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و کمینه دمای آن نیز طی دو روز آینده به ترتیب منفی 3 و دو درجه خواهد بود.

همچنین کهگیلویه و بویر احمد بعد از همدان، سردترین استان کشور تا سوم فروردین است؛ بر این اساس بیشینه و کمینه دمای شهرکرد در روز جاری( اول فروردین 98) به ترتیب مثبت 11 درجه و منفی 5 درجه سانتی گراد است که این وضعیت در روز دوم فروردین مثبت 12 و منفی دو درجه و در روز سوم فروردین 13 و صفر درجه سانتی گراد خواهد بود.

استان زنجان نیز یکی از سردترین استان‌های کشور در روزهای آتی است؛ طبق اطلاعات نقشه پیش‌بینی بیشینه و کمینه دمای هوای این استان امروز ( اول فروردین 98) به ترتیب مثبت 5 و منفی چهار دجه سانتی‌گراد که فردا ( جمعه) دوم فروردین به ترتیب به 10 و منفی چهار و پس فردا سوم فروردین به 11 و منفی یک درجه می‌رسد.

در این بین، استان خوزستان گرم‌ترین استان کشور محسوب می‌شود چرا که طبق اطلاعات نقشه پیش‌بینی، بیشینه و کمینه دمای هوای این استان امروز ( اول فروردین 98) به ترتیب 26 و 11 درجه سانتگی‌گراد که این وضعیت در روز دوم فروردین 27 و 12 درجه و در روز سوم فروردین 28 و 14 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

پس از خوزستان، استان هرمزگان گرم‌ترین دمای هوا را دارد؛ در این استان امروز اول فروردین 98، بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 23 و 17 درجه سانتی‌گراد است که در روز دوم فروردین به24 و 18 درجه سانتی‌گراد و در روز سوم فروردین به ترتیب به 25 و 18 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

سیستان و بلوچستان هم سومین استان گرم کشور است؛ در این استان امروز اول فروردین 98، بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب 24 و 11 درجه سانتی‌گراد است که در روز دوم فروردین به 23 و 10 درجه سانتی‌گراد و در روز سوم فروردین به ترتیب به 21 و 12 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.