علی وقفچی: مردم منتظر جراحی اقتصادی در کشور باشند/ تذکر مجلسی‌ها به وزیر جهاد کشاورزی بخاطر بازار مرغ

گروه اقتصادی الف،   3971223005

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مردم آماده یک جراحی بزرگ اقتصادی باشند، افزود: در آینده نه چندان دور مدیریت منابع را به خود مردم خواهیم داد.

علی وقفچی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: با وجود اینکه تولیدکنندگان استان زنجان در پایین نگه‌داشتن قیمت گوشت مرغ نهایت همکاری و مساعدت را با مسوولان استان داشتند اما وزارت جهاد کشاورزی حمایت لازم از این تولیدکنندگان را نداشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دولت انتظار بیشتری به هنگام تحویل نهاده‌های دامی به تولیدکنندگان مرغ در زنجان با توجه به کمک در حفظ قیمت مصوب وجود داشته است، عنوان کرد: باید این افراد مورد حمایت قرار می‌گرفتند اما این اقدام صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه به وزیر جهاد کشاورزی در زمینه کنترل بازار مرغ تذکر داده است، گفت: وزیر باید در اسرع وقت اقدامات خود در مورد بازار مرغ را اطلاع‌رسانی کند.

وقفچی با ناشایست خواندن شرایط عرضه مرغ و تشکیل صف‌های طولانی این کالا بیان کرد: مسوولان باید چاره‌اندیشی کنند تا این شرایط بهبود پیدا کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مردم آماده یک جراحی بزرگ اقتصادی باشند، افزود: در آینده نه چندان دور مدیریت منابع را به خود مردم خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه خیلی از ظرفیت‌ها مانند صادرات بنزین، گاز و نفت با مدیریت می‌تواند زمینه ارزآوری داشته باشد، گفت: با توجه به یارانه‌دهی دولت به وزارتخانه و عدم محسوس بودن قیمت واقعی خیلی از این منابع، باعث شده مصرف ما چندین برابر کشوهای دیگر شود.

وقفچی با اشاره به اینکه امیدواریم با تغییر رویکرد به صورت نقدی، توزیع کالا و یا به صورت پرداخت هزینه آب، برق و گاز علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف به بهبود معیشت و زندگی اقشار آسیب‌پذیر کمک کنیم، ادامه داد: سال‌ها است منابع نفتی را می‌فروشیم اما عده‌ای در جامعه به اندازه کافی پول، سرمایه ثابت و تملک دارایی ندارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حتما باید رویکرد خود را در مدیریت منابع تغییر دهیم، گفت: جامعه نیز باید آمادگی پذیرش این تغییرات را داشته باشد.

وقفچی با اشاره به اینکه این تغییرات بدون شک به نفع نیازمندان خواهد بود، تصریح کرد: متاسفانه به نحوی جلوه داده می‌شود که این تغییرات به ضرر نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه است.