ابطحی در گفتگو با الف مطرح کرد؛ سوال مردم از رئیس جدید قوه قضائیه درباره پرونده های مهم قضایی

گروه سیاسی الف،   3971221005 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از رییس قوه قضائیه خواست در دور جدید برخورد با دانه درشت ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

سوال مردم از رئیس جدید قوه قضائیه درباره پرونده های مهم قضایی

سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه ما نمایندگان هم مثل مردم از پرونده های مهم قضائی بی اطلاع هستیم، افزود: افکار عمومی از دستگاه قضائی انتظاراتی دارند و می خواهند بدانند که آیا عدالت قضائی در خصوص دانه درشت ها، مقامات و بستگان آنها اجرا می شود یا نه.

وی با اشاره به انتصاب آیت اله رئیسی بعنوان رئیس جدید قوه قضائیه و تبریک این مسئولیت بزرگ گفت: رئیس جدید قوه قضائیه در تحقق عدالت و انجام وظایف محوله مماشات نکند و در اجرای قوانین را بخصوص در برخورد با دانه درشت ها و مفسدین اقتصادی تعلل نداشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: درماههای گذشته پرونده برخی مقامات در دادگاهها مطرح شده و مردم مطلع شدند اما قوه قضائیه در این زمینه اطلاع رسانی نمی کند.

ابطحی افزود:: قوه قضائیه در برخورد با مفسدین نباید بین نماینده، وزیر و معاونین سران قوا فرقی قائل شود و با اجرای عدالت باید خود را از معرض اتهامات و شایعات نجات دهد.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تحقق وعده های قضائی را از دیگر اولویت دستگاه قضائی برشمرد و تصریح کرد: در ماههای گذشته اعلام شد که قوه قضائیه از این به بعد با قضات متخلف برخورد جدی خواهد داشت و ضمن انتشارعکس قضات متخلف، نوع جرم و میزان محکومیت آنها هم رسانه ای می شود. اما دیدیم که برخی قضات عزل شدند ولی نه تنها عکسی از آنها منتشر نشده بلکه نوع جرم و میزان محکومیت آنها مشخص نشد.

ابطحی با بیان اینکه در خمینی شهر قضات متخلفی بودند که از سمت قضائی کنار گذاشته شدند، تصریح کرد: مسئولین 2 قاضی متخلف را شناسائی کردند اما سرانجام پرونده آنها مشخص نشد که عزل شدند یا نه. اگر عزل و محاکمه شدند چرا اطلاع رسانی نشد.

وی تاکید کرد کرد: در گذشته دیدیم که قوه قضائیه چند قاضی را محاکمه، انفصال از خدمت و زندانی کرد اما متاسفانه این وعده قضائی ادامه دار نشد. امیدواریم رئیس جدید قوه قضائیه با نیرو و توان بیشتری در این زمینه ورود کند.