افزایش ۴۰ هزار تومانی حباب سکه در یک روز

گروه اقتصادی الف،   3971214161

افزایش میزان تقاضا، موجب بالا رفتن قیمت سکه و طلا به نسبت ۲ روز گذشته شد.

خبرآنلاین نوشت: رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان این مطلب گفت: در ۲روز گذشته و با کاهش قیمت ها بسیاری از کسانی که تمایل به خرید سکه و طلا داشتند، دست نگه داشته و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها بودند که این مساله سبب شد تا حباب سکه کاهش یابد.

محمد کشتی آرای افزود: کاهش تقاضا سبب شده تا دیروز عصر قیمت سکه تا ۴میلیون ۴۰۰هزار تومان کاهش یابد اما امروز صبح و با شروع معاملات این افراد وارد بازار شده و نسبت به خرید اقدام کردند که این کار سبب شد تا میزان تقاضا افزایش یابد و در نتیجه قیمت ها بالا رفت.

وی بیان کرد: امروز در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با نرخ ۴میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۴۴۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۸۳۵هزار تومان داد و ستد می شود.

کشتی آرای گفت: ‌با توجه به افزایش تقاضا حباب سکه امروز تا ۴۳۰هزار تومان افزایش یافته در حالی که روز گذشته حباب سکه تا ۳۹۰هزار تومان پایین آمده بود.

این فعال بازار طلا و جواهر اظهار کرد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها اکنون با نرخ یک میلیون و ۷۶۵هزار تومان معامله می شود.

وی بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸عیار روز گذشته ۴۰۰هزار تومان قیمت داشت و امروز در بازار به نرخ ۴۰۷ هزار و ۷۰۰تومان داد و ستد می شود.

کشتی آرای ذرباره قیمت جهانی طلا توضیح داد: امروز هر اونس طلای جهانی به نرخ ۱۲۸۶دلار معامله می شود که نسبت به قیمت دیروز(۱۲۸۴ دلار) شاهد افزایش یک تا ۲دلاری این فلز گرانبها در بازارهای جهانی هستیم.