پشت پرده افشای تاسیسات موشکی عربستان

نوید کمالی، گروه تعاملی الف،   3971108019 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
پشت پرده افشای تاسیسات موشکی عربستان

طی روزهای گذشته خبرگزاری های آمریکایی با انتشار برخی تصاویر ماهواره ای مدعی شدند که عربستان در جنوب شرق ریاض اقدام به ساخت و راه اندازی یک تاسیسات محرمانه تولید موشک های بالستیک کرده است.

طبیعتاً منتشر کنندگان این گزارش به خوبی می دانند که انتشار این خبر منجر به ایجاد موجی از نگرانی در منطقه غرب آسیا می شود زیرا ورود عربستان به رقابت موشکی با کشورمان بدون شک موجب شروع تکاپوی سایر قدرت های منطقه ای از جمله امارات و ترکیه برای دستیابی به موشک های دور برد و بالستیک خواهد شد.

حتی این نگرانی نیز وجود دارد که عربستان بدلیل روابط نزدیک خود با پاکستان امکان خرید کلاهک های هسته ای قابل نصب بر روی موشک های بالستیک خود را داشته باشد اما‌ با این حال در اینجا این سوال مهم مطرح است که چرا در شرایط فعلی خاورمیانه رسانه های آمریکا به عنوان مهمترین قدرت بین المللی حامی آل سعود دست به این افشاگری زده اند!؟

دلیل این اقدام کاملا مشخص است! هدف چیزی جز انجام یک عملیات روانی علیه ایران آنهم در آستانه برگزاری نشست ضد ایرانی لهستان نیست! آنهم زمانی که یکی از مهمترین محورهای این نشست ایجاد اجماع جهانی در جهت مقابله با توان دفاعی و موشکی کشورمان می باشد. لذا این افشاگری نقش تحریک کننده را در پیشبرد سیاست ضد ایرانی کاخ سفید ایفا می کند تا کشورهای جهان و خاصه اتحادیه اروپا از ترس شروع یک بحران موشکی-اتمی از جنس جنگ‌ سرد، بلافاصله برای مقابله با ایران متحد شوند.