آمار موفق کی روش در فوتبال ایران/ جنگ با سامورایی‌ها روی عدد ۱۰۰

گروه ورزشی الف،   3971107202 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارلوس کی روش در دیدار مقابل ژاپن برای صدمین بار روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران خواهد نشست.

آمار موفق کی روش در فوتبال ایران/ جنگ با سامورایی‌ها روی عدد ۱۰۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات می‌بایست فردا (دوشنبه) به مصاف تیم ملی فوتبال ژاپن برود و در صدد است تا با پیروزی مقابل سامورایی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ژاپن) به فینال جام هفدهم صعود کند.

کی روش که از سال ۲۰۱۱ در تیم ملی فوتبال ایران حضور دارد و مقابل ژاپن برای صدمین بار روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و امیدوارست تا شصت و یکمین پیروزی خود را با یوز‌های ایرانی (لقب تیم ملی فوتبال ایران) کسب کند. کی روش در ۹۹ بازی گذشته‌ای که روی نیمکت تیم ملی حضور داشته،  ۶۰ پیروزی، ۱۲ شکست و ۲۷ تساوی را بدست آورده و ۲ جام جهانی و دو جام ملت‌ها را تجربه کرده است.

رسانه شینهوا چین ساعتی پیش با انتشار گزارشی نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ باید به مصاف ژاپن برود و کی روش امیدوارست تا تیمش به پیروزی برسد. کی روش  در سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت و در نخستین بازی مقابل ماداگاسکار به پیروزی یک بر صفر رسید که تک گل کشورمان را سید جلال حسینی در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند.

تیم ملی ایران تحت هدایت کی روش آمار ۶۰ پیروزی، ۱۲ شکست و ۲۷ تساوی را دارد که از مهم ترین پیروزی های می توان به برد کره جنوبی، مراکش، قطر و ... اشاره کرد. 

همچنین از شکست های تلخ نیز می توان به تقابل با عراق در جام ملت های آسیا 2015، آرژانتین در جام جهانی 2014 و اسپانیا در جام جهانی 2018 اشاره کرد.

این رسانه ادامه داد: ایرانی‌ها با این مربی برای نخستین بار ۲ بار دو بار پیاپی به جام جهانی صعود کردند و همچنین در جام ملت‌های دوره پیش (۲۰۱۵ استرالیا) مقابل عراق حذف شدند، اما کی روش امیدوارست تا پس از ۴۳ سال بتواند تیم ملی ایران را به قهرمانی برسد.

البته تیم ملی در این مدت ۱۸۳ گل زده  و ۵۷ گل هم دریافت کرده است. پیروزی در ۶۲ درصد بازی‌ها، میانگین گل زده ۱.۸۵ و میانگین گل خورده ۰.۵۸ دیگر آمار به ثبت رسیده برای تیم ملی تحت هدایت کارلوس کی‌روش بوده است که سبب شده تا او آمار موفقی در فوتبال ایران داشته باشد.

 گفتنی است، کی روش و یوز‌ها پس از کسب ۷ امتیاز مقابل یمن، ویتنام و عراق در گروه D. صدرنشین شدند و با عبور از عمان و چین به مرحله نیمه نهایی رسیدند و امیدوارند با عبور از سد شاگردان موریاسو و پیروزی در فینال قهرمانی را کسب کنند.

البته چندی پیش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با نشستی که با اصحاب رسانه برگزار کرد، جشن ورود به صدتایی‌ها گرفت. کی روش در مجموع در تیم‌های ملی مختلفی که کار کرده ۱۰۲ پیروزی در کارنامه خود به ثبت رسانده تا در کنار میلان ماچالا، زاگالو، له روی، پریرا و بورا میلوتینوویچ به عنوان پرافتخارترین مربیان ملی جهان لقب بگیرد.

در فوتبال جهان ۶ مربی هستند که توانسته اند با تیم‌های ملی مختلف بالاتر از ۱۰۰ برد ملی کسب کنند و یکی از آن‌ها کارلوس کی روش است و امیدواریم با پیروزی مقابل ژاپن و همچنین برد در بازی فینال این عدد به ۱۰۴ برسد.