دیدار سران یک حزب روس با بشار اسد

گروه جهان الف،   3971027191

رئیس جمهور سوریه در دیدار با یک هیئت روس اعلام کرد که در این مرحله مهم از تاریخ منطقه باید روابط مسکو و دمشق مستحکم باشد.

به گزارش فارس، یک هیئت از حزب «روسیه واحد» به ریاست «دیمتری ساپلین» عضو مجلس دوما روسیه ظهر امروز پنجشنبه به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

در این دیدار مسئله روابط سوریه و روسیه و تلاش‌های مربوط به تداوم توسعه آن در زمینه‌های مختلف بحث و بررسی شد.

اسد در جریان این دیدار بر تحکیم  روابط سوریه و روسیه در این مرحله مهم از تاریخ منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از اسد گزارش داد: «فشارها و سیاست‌های برخی از کشورهای غربی علیه روسیه به همراه هر پیروزی که در سوریه علیه تروریستها حاصل می‌شود، بهترین گواه است که جنگ تروریستی علیه ملت سوریه، دیگر فقط محدود به سوریه نیست».

وی همچنین بر اهمیت تداوم همکای و هماهنگی بین طرفین سوری و روس در همه سطوح به ویژه مبارزه با تروریسم و مسائل سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

هیئت روس با اشاره به اهمیت فعالیت مشترک بین مسکو و دمشق برای مقابله با طرحهای برخی از کشورهای غربی، هدف از چنین طرحهایی را تلاشی برای بی‌ثبات کردن کشورهای دانست که با کشورهای غربی تفاوت دارند و به همین دلیل غرب در تلاش است که این کشورها را تضعیف کرده و جوامع را از بین ببرد.

اعضای هیئت روس ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری بین دمشق و مسکو، دیدگاه خود را درباره تحولات گذشته و اقداماتی که می‌توان در حال حاضر برای پیشرفت انجام داد، مطرح کردند.