سقوط هواپیما حوالی صفادشت تهران/بوئینگ ۷۰۷ باری ارتش در فرودگاه فتح دچار سانحه شد/هواپیما 16 سرنشین داشت/15 کشته و یک مصدوم تا این لحظه/ اسامی کامل جانباختگان+تصاویر

گروه حوادث الف،   3971024036 ۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

لحظاتی پیش سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ دادو یک فروند بوئینگ 707 باری که از بیشکک عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست و خلبان نتوانست هواپیما را روی باند کنترل کند.

سقوط هواپیما حوالی صفادشت تهران/بوئینگ ۷۰۷ باری ارتش در فرودگاه فتح دچار سانحه شد/هواپیما 16 سرنشین داشت/15 کشته و یک مصدوم تا این لحظه/ اسامی کامل جانباختگان+تصاویر

به گزارش الف،روابط عمومی اورژانس از سقوط یک فروند هواپیما حوالی شهریار در استان تهران خبر داد.

هواپیمای باری۷۰۷ از بیشکک قرقیزستان به سمت فرودگاه پیام در حال حرکت بوده است که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است.مسئولان می‌گویند دومین اشتباه خلبان ۷۰۷ این بوده است که زمان ورود به باند فرودگاه فتح، نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است و به دیواره فرودگاه برخورد کرده است و پس از آن به شهرک مسکونی برخورد می‌کند.

 

***روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد:‌ ساعت 8:30 حادثه سقوط یک فروند هواپیمای باربری به اورژانس اعلام شد. این هواپیما 16 خدمه پروازی داشت و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

وی گفت: اکیپ‌های اورژانس جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

*** اخبار اولیه حکایت از این دارد که این هواپیما متعلق به نیروی هوایی ارتش بوده و در حال بازگشت از قرقیزستان به کشورمان بوده که در حوالی فرودگاه فتح دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

***بالگرد و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی به محل سقوط یک فروند هواپیمای باری در استان البرز اعزام شدند.

*** گفته میشود، این هواپیمای باری حامل محموله گوشت از قرقیزستان بوده است.

*** ناصر چرخ ساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در بیان جزییاتی از این حادثه گفت:‌ مبداء این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است و در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است.

***رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی در پی انتشار اخباری درباره زنده بودن خلبان هواپیما به خبرنگار فارس گفت: نمی توانم زنده بودن خلبان هواپیما را تایید کنم.

*** حادثه برای هواپیمای باربری 707

روابط عمومی ارتش از سقوط هواپیمایی باری707حامل گوشت خبر داد.

در این خبر آمده است: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

*** براساس گفته‌ کولیوند رئیس اورژانس کشور تا این لحظه جسد یک نفر از خدمه پروازی کشف شده است و با یک نفر مهندس پرواز جمعا ۲ نفر از خدمه پروازی تکلیف‌شان مشخص شده است.

رئیس اورژانس کشور گفت: مهندس پرواز این هواپیما عنوان کرده است که خدمه پروازی ۱۶ نفر بوده اند که تلاش برای یافتن ۱۴ نفر باقی مانده به صورت زنده یا فوت شده ادامه دارد.

***هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ کاملاً در آتش سوخت

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: هواپیمایی بوئینگ سقوط کرده حوالی کرج کاملاً در آتش سوخته است.

*** حسین رضایی‌فر مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری به فارس گفت: نهادی که متولی این هواپیما است یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید اسامی را اعلام کند.

وی افزود: این هواپیما پس از خروج از باند و برخورد به دیواره انتهای باند وارد شهرک مسکونی شده است که شهرکی ویلایی است و به نظر نمی‌رسد افرادی در آن ساکن بوده باشند.

*** جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در زیبادشت البرز پیدا شد

 مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است.

همچنین عزیزاله شهبازی استاندار البرز در محل حادثه سقوط هواپیمای باربری قرقیزستانی در روستای فرخآباد زیبادشت شهرستان فردیس اظهار داشت: صبح امروز یک فروند هواپیمای باری در منطقه دچار حادثه شده که خساراتی داشته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و نهادهای امدادی در محل حضور دارند و مشکلی وجود ندارد.

***رییس اورژانس کشور از افزایش شمار جان‌باختگان سقوط هواپیما به 9 تن خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند گفت: تاکنون پیکر 9 تن از سرنشینان هواپیمای باربری از محل حادثه خارج شده است.

وی افزود: یکی از جان‌باختگان  زن بوده است.

***تحویل اجساد 15 قربانی سقوط هواپیما به پزشکی قانونی و تشخیص هویت 10 تن

حمید داوود آبادی در گفت‌وگویی، در این باره گفت: تا کنون اجساد 15 تن از قربانیان حادثه سقوط هواپیما شامل 14 مرد و یک زن به پزشکی قانونی استان البرز تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه هویت 10 تن از جانباختگان قابل تشخیص است، تصریح کرد: همچنین نسبت به تشخیص هویت دیگر جانباختگان نیز تردد وجود داشت که بنا شد با انجام آزمایش های ژنتیک و نمونه برداری از اعضای خانواده ها نسبت به شناسایی و تشخیص هویت این افراد اقدام شود.

*** اسامی گروه پروازی و سرنشینان هواپیمای بوئینگ 707 ارتش که صبح امروز در فرودگاه فتح استان البرز دچار سانحه شد، به شرح زیر است:

اسامی اجساد شناسایی شده به شرح زیر است:

1- غفور قجاوند
2- محمد باقر ندری
3- جواد سلیمانی
4- محمد عبدلی
5- عزیراله علیزاده
6- سعید قاسمی
7- فریدون شیخی
8- شاکر آجرلو
9- مریم زارعی نژاد
10- علی افروغ

اسامی زیر از سرنشینان هواپیما بودند که کار تشخیص هویت آن ها ادامه دارد.
محمد رضا طاهری
مصطفی محمودی
جواد مرادی
حمید رضا لطفیان
داود ذوالفقاری

گفتنی است فرشاد مهدوی نژاد، در این سقوط زنده ماند و به مراکز درمانی اعزام شد.

ناصر چرخساز؛ مدیرعامل هلال احمر البرز خبر داد: ۱۵پیکر رهاسازی شدند و عملیات رهاسازی اجساد در محل سانحه بوئینگ 707 به پایان رسید.

عملیات امداد و نجات هواپیمای ارتش پایان یافت