آشنایی با شهرها و ورزشگاه‌های میزبان جام ملت‌های آسیا دوبی، فستیوال آسیایی

گروه ورزشی الف،   3971012012

شهر دوبی با دو ورزشگاه به استقبال میزبانی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ می‌رود.

به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آسیا قرار است به میزبانی کشور امارات برگزار شود. هشت ورزشگاه در چهار شهر امارات میزبانی این دوره از رقابت‌ها را بر عهده دارند. 

دوبی

این شهر، با دو ورزشگاه به استقبال میزبانی از جام ملت‌های آسیا می‌رود. دوبی به عنوان یک شهر جهانی و مرکز تجاری خاورمیانه محسوب می‌شود. منابع نفتی در این شهر باعث شده است تا پیشرفت دوبی تسریع بخشیده شود. امروزه دوبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه معروف شده است. این شهر همچنین میزبانی اکسپو ۲۰۲۰ را بر عهده خواهد داشت که بزرگترین نمایشگاه جهان است و تخمین زده می‌شود بیش از ۲۳ میلیارد دلار برای این شهر سود داشته باشد.

این شهر نزدیک ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. از جمله اقداماتی که دوبی را برجسته کرده، ساخت بلندترین برج جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر و ساخت جزایر مصنوعی و جزایر نخلی است. دوبی با ۱۴۹ آسمانخراش سومین شهر جهان از نظر سازه‌ها و ساختمان‌های بلند است.

* ورزشگاه‌ها

ورزشگاه آل مکتوم

چهار دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا از جمله دیدار حساس ایران و عراق در این ورزشگاه برگزار می‌شود. همچنین یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی و یک دیدار از مرحله یک چهارم نهایی نیز در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

این ورزشگاه ۱۵ هزار نفری بازی‌های خانگی تیم النصر امارات را میزبانی می‌کند. 

ورزشگاه مکتوم بن راشد

این ورزشگاه ۶۰ هزار نفری نیز یکی دیگر از ورزشگاه‌ها در دوبی است که میزبانی چند دیدار از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را عهده دار است. چهار دیدار از مرحله گروهی و یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی در این ورزشگاه برگزار می‌شود. تیم‌های الشباب و العربی بازی‌های خودشان را در این ورزشگاه برگزار می‌کنند.