تاکید آیت الله صدیقی در نماز جمعه به مساله ازدواج جوانان

گروه اجتماعی الف،   3970923095 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
تاکید آیت الله صدیقی در نماز جمعه به مساله ازدواج جوانان

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه در اعتقاد و اخلاق، نیازمند تقوی هستیم، گفت: افرادی که دغدغه فقر، بیکاری و ازدواج جوانان را دارند، برای کمک به رفع آن شغل ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» ظهر امروز (جمعه) و در خطبه اول نماز جمعه تهران که در مصلی تهران برگزار شد، گفت: تقوا هم دنیاست و هم آخرت، تقوی مایه نزول برکات آسمان و جوشش برکات زمین است، وعده خدا حق است و اگر جایی گرفتار بی برکتی شدیم، بدانید که وظایف خودمان را عمل نکرده ایم.
وی افزود: باورها خراب است که اخلاق ها خراب شده، باورها مشکل دارد که حرکت تهاجمی از یک نظام الهی و ولایی به حرکت های انفعالی در برابر دشمن تبدیل می شود.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه عقیده ها را باید درست کرد، گفت: امروز دشمن با ابزار مختلف از شبکه های اجتماعی، ماهواره ها و حتی در مدارس و دانشگاه ها نفوذی هایی دارد که اعتقادات، ولایت و ولایت فقیه را بمباران می کند.
حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ولایت فقیه باید برای همه روشن بوده و قابل تردید نباشد، ادامه داد: در قرآن کریم سرچشمه همه خوبی ها تقواست، بنابراین خدای متعال تقوی را در تقارن «بر» قرارداده است و افرادی که دغدغه فقر، بیکاری جوانان و ازدواج را دارند، کمر می بندند برای کمک به آنها و شغل ایجاد می کنند.
وی اظهار داشت: نیکوکاری بدون تقوا توطئه است. برخی شبکه های سیاسی، گروهی کاری می کنند و مردم فریبی می کند اما وقتی تقوا نیست «بر» فایده ندارد.
صدیقی با بیان اینکه باید عدل بر مبنای تقوی باشد، گفت: با عدل زندگی کنید، زیرا عدل سنگر امن است. باید به این مساله رسید که تقوا با عدالت قرین شود.
وی تاکید کرد: تجاوز به حقوق رعیت از سوی مسئولین، منشا بی عدالتی و ناامنی است.
خطیب موقت تهران بیان کرد: اگر مسئولین با برنامه های غلط، درک موقعیت و استفاده ظرفیت داخلی باعث درماندگی ملت شوند، این ناامنی چاره ای ندارد.
صدیقی تاکید کرد برخی افراد حریص هستند، حتی اگر همه مملکت را بخورند، سیر نمی شوند و تمام خزائن را رای خود و وارثان خود می خواهند.
به گفته وی، کسی که تقوی داشته باشد، خود و جامعه اش را اصلاح می کند، به ثبات ایمان و توحید می رسد و هیچ نگرانی و حزنی در زندگی باعث به هم ریختگی او نمی شود.
خطیب موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به ازدواج جوانان، گفت: قرآن کریم هم از تقوا به عنوان لباس یاد کرده و هم زن و مردی که با هم ازدواج می کنند را لباس یکدیگر معرفی کرده است.
وی افزود: جوانی که ازدواج نکرده مثل آدم برهنه است و اعتبار ندارد و این یک کاهش و نبود است.
صدیقی خطاب به مردم، مسئولین و کانون های فرهنگی و دست اندرکاران، گفت: برای جوان ها اعتبار کسب کنید، نبود همسر و ناتوانی برای ازدواج برهنگی است.
وی افزود: حجاب زینت و شخصیت است و برهنگی در تمام جوامع سرافکندگی است و آدم اجتماعی نمی تواند در اجتماع برهنه بیاید و این به عنوان خطری است که جامعه را گرفتار کرده است.
خطیب موقت تهران تاکید کرد: ازدواج نکردن با تنگ نظری ها، پرخاشگری و بزهکاری ها رابطه مستقیم دارد، بنابراین همه برای ازدواج جوانان باید طرح بدهند تا جامعه رنگ غرب نگیرد و برهنگی و زندگی غیراجتماعی ترویج نشود.