لیگ قهرمانان اروپا؛ نبرد مرگ و زندگی در آنفیلد/ شیشه عمر اینتر در دستان بارسلونا

گروه ورزشی الف،   3970920016

شب نخست هفته پایانی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برای تیم‌های گروه‌های دوم و سوم بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است.

نبرد مرگ و زندگی در آنفیلد/ شیشه عمر اینتر در دستان بارسلونا

به گزارش تسنیم، اگر لیورپول در بازی ساعت 23:30 سه‌شنبه شب در خانه‌اش مقابل ناپولی نیاز به تکرار خاطره چند برد خاص اروپایی دارد، اینتر تنها می‌تواند چشم انتظار قدرت‌نمایی بارسلونای از پیش سرگروه در بازی آخر گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان باشد.

 نبرد مرگ و زندگی در آنفیلد 

 در پیچیده‌ترین گروه لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول 6 امتیازی برای صعود از گروه سوم تنها باید ناپولی را با نتیجه یک بر صفر یا با اختلاف 2 گل ببرد. برتری با اختلاف یک گل در حالاتی غیر از پیروزی یک بر صفر، ناپولی را در بازی رو در رو برتر جلوه می‌دهد و در این صورت لیورپول از جام وداع خواهد کرد اما برتری یک بر صفر و پیروزی با اختلاف 2 گل از سوی میزبان انگلیسی، تیم ایتالیایی را به لیگ اروپا تبعید می‌کند.

در دیگر بازی همزمان، تنها یک راه برای حذف پاری‌سن‌ژرمن 8 امتیازی متصور است؛ اینکه آنها در خانه ستاره سرخ، تیم حذف شده 4 امتیازی ببازند و لیورپول، ناپولی را ببرد. تیم پاریسی که تا قبل از بازی‌های دور پنجم، کاندیدای اصلی صعود نکردن بین 3 غول بزرگ اروپایی گروه بود با برتری خانگی مقابل لیورپول ورق را برگرداند و حالا با کسب یک  پیروزی تحت هر شرایطی جشن صعود می‌گیرد. اگر لیورپول، ناپولی را نبرد، پاری‌سن‌ژرمن حتی با باخت هم به دور بعد می‌رسد. در این بین ناپولی اگر در آنفیلد از لیورپول مساوی بگیرد، بی‌اعتنا به نتیجه بازی همزمان جشن صعود می‌گیرد. اگر امتیاز ناپولی، پاری‌سن‌ژرمن و لیورپول مساوی شود، لیورپول سرگروه می‌شود و صعود تیم دوم به نتیجه بازی آنفیلد بستگی خواهد داشت.

لیورپول با انگیزه، ناپولی سرسخت

 مشکل اینجاست که ناپولی در یکی از بهترین دوران لیورپول طی چند دهه اخیر، رهسپار آنفیلد می‌شود. تیم یورگن کلوپ با استفاده از اولین شکست فصل منچسترسیتی به شکل ناباورانه‌ای صدرنشین لیگ برتر شد و با یک خط دفاعی که در 5 لیگ معتبر اروپا با صفت «بهترین» ارزیابی می‌شود و مثلث خط حمله شامل صلاح، مانه و فرمینو برای هر تیمی یک خطر بزرگ است. هر چند لیورپول این فصل در اروپا ضعیف‌تر از لیگ داخلی بوده اما جو همیشه خاص آنفیلد در میادین اروپایی، می‌تواند در بازی سه‌شنبه شب، قدرتی به اندازه روزهای بازی در لیگ برتر را به ساق‌های قرمزپوشان ببخشد. لیورپول در بازی آخر مراحل گروهی فصول 2002-2001 و 2005-2004 (فصل آخرین قهرمانی‌شان در اروپا) هم درست مانند امسال به یک پیروزی خانگی برای صعود در روز آخر نیاز داشتند و بار اول رم را  2 بر صفر و بار دوم به دراماتیک‌ترین شکل ممکن، المپیاکوس را شوت جادویی جرارد بردند و صعود کردند. حالا همه در بندر منتظر اکران قسمت سوم  این مدل پیروزی هستند! در سوی مقابل، ناپولی هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست. «پارتنوپی» در سری A اوضاع خوبی دارد و در حال حاضر نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده یوونتوس دست‌نیافتنی محسوب می‌شود.

 ترکیب احتمالی 

لیورپول: آلیسون، آرنولد، رابرتسون، فن‌دایک، گومز، فینالدوم، کیتا، میلنر، مانه، صلاح  و فیرمینو

ناپولی: مرت، کولیبالی، هایساژ، لوپرات، غلام، همشیک، زلینسکی، آلان، اوناس، میلیک و اینسینیه

 شیشه عمر اینتر در دستان بارسلونا

در گروه دوم پیچیدگی خاصی در مورد تیم دوم صعودکننده وجود دارد .بارسلونا در این گروه اول شدنش را قطعی کرده اما جنگ برای صعود به عنوان تیم دوم بین اینتر و تاتنهام در جریان است. تنها گل تاتنهام در بازی خانگی هفته پنجم  مقابل اینتر، این تیم را در امتیاز مساوی با باشگاه ایتالیایی به خاطر نتیجه بهتر در بازی رو در رو در موضع برتر قرار داده و حالا برتری در آخرین بازی در زمین بارسلونای صعود کرده، حکم صعود تیم لندنی را امضا می‌کند. اینتر تنها در صورتی راهی دور بعد می‌شود که آیندهوون حذف شده را ببرد و تاتنهام، بارسلونا را نبرد. شکست، تحت هر شرایطی حذف تیم اسپالتی را در پی دارد و تساوی تنها در صورتی باعث صعود اینتر می‌شود که تاتنهام به بارسا ببازد.

اینتر پس از شکست خفیف در دربی ایتالیا مقابل اینتر به لحاظ روحی افت کرده و در سوی مقابل آیندهوون هم پس از هفته‌ها پیروزی در بازی حیثیتی لیگ داخلی اولین شکست فصل را از فاینورد پذیرفت. تاتنهام با درخشش کین و آلی، بازی هفته شانزدهم لیگ برتر انگلیس را برد و بارسلونا با اتکا به ضربات استثنایی مسی از دربی خارج از خانه کاتالونیا مقابل اسپانیول با برتری 4 بر صفر بیرون آمد.

 ترکیب احتمالی

 بارسلونا: تراشتگن، پیکه، سمدو، لنگله، آلبا، راکیتیچ، بوسکتس، ویدال، سوارس، مسی و دمبله

تاتنهام: یوریس، آلدروایرلد، آلی، مین، دایر، آئوریه، فرتونگن، دیویس، وینکس، سسیسوکو و مورا

 برنامه هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه 20 آذر ساعت 23:30

گروه A
موناکو - دورتموند
کلوب بروژ - اتلتیکومادرید

گروه B

اینتر - پی‌اس‌وی آیندهوون
بارسلونا - تاتنهام

گروه C
ستاره سرخ - پاری‌سن‌ژرمن
لیورپول - ناپولی

گروه D

شالکه - لوکوموتیو مسکو، ساعت 21:25
گالاتاسرای - پورتو، ساعت 21:25

چهارشنبه 21 آذر ساعت 23:30

گروه E
بنفیکا - آاک آتن
آژاکس - بایرن مونیخ

گروه F
منچسترسیتی - هوفنهایم
شاختار دونتسک - لیون

گروه G
رئال مادرید - زسکامسکو، ساعت 21:25
ویکتوریا پلژن - رم، ساعت 21:25

گروه H
والنسیا - منچستریونایتد
یانگ بویز - یوونتوس