بلومبرگ گزارش داد: کره شمالی درخواست مقام‌های آمریکایی‌ها برای دیدار را نادیده گرفته است

گروه جهان الف،   3970918025

بلومبرگ گزارش داده مقام‌های کره شمالی درخواست طرف‌های آمریکایی را برای برگزار دیدارهای رو در رو رد کرده‌اند.

کره شمالی درخواست مقام‌های آمریکایی‌ها برای دیدار را نادیده گرفته است

به گزارش فارس، با گذشت بیش از سه ماه از زمانی که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا «استفان بیگان» را به عنوان نماینده ویژه خودش در کره شمالی انتخاب کرد، این مقام آمریکایی هیچ دیدار رو در رویی با همتایان خود از کره شمالی نداشته است. 

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ، این وضعیت را نشانه‌ای از بن‌بست در مذاکرات میان کره شمالی و آمریکا بعد از دیدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در سنگاپور دانسته است. 

پامپئو،  ماه اوت بیگان را برای پیگیری گشایش‌های ایجاد شده در مذاکرات بعد از دیدار سران دو کشور تعیین کرده بود، اما بلومبرگ نوشته مقام‌های کره شمالی دعوت آمریکایی‌ها برای دیدار با بیگان را نادیده گرفته‌اند. 

مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی به بلومبرگ گفته‌اند مقام‌های حکومتی کره شمالی، به دلیل مواضع آشتی‌جویانه ترامپ با رهبر کره شمالی و ابراز علاقه‌مندی برای برگزاری دومین دیدار با او، احتمالاً اعتماد به نفس بالاتری برای رد کردن کانال‌های معمول دیپلماسی دارند. 

«سو می تری»، از تحلیلگران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به بلومبرگ گفته مقام‌های کره شمالی می‌خواهند فقط با ترامپ معامله کنند. او گفت: «آیا در آستانه نوعی توافق قرار داریم؟ اینطور فکر نمی‌کنم. افرادی که با آنها صحبت می‌کنند می‌گویند به بن‌بست خورده‌ایم.»

تردیدهای پامپئو

پامپئو در محافل علنی درباره روند مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی ابراز خوش‌بینی کرده است. او هفته گذشته در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان مدعی شد پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته و گفت‌وگوهای جدی میان دو طرف ادامه دارند.

بلومبرگ نوشته با وجود این، او در محافل خصوصی بدبینی بیشتری در این خصوص دارد. دو منبع مطلع که خواسته‌اند نامشان فاش نشود گفته‌اند پامپئو از اینکه هیچ پیشرفتی در نکات مشخص‌شده در نشست سنگاپور صورت نگرفته، خشمگین است. 

منابع مورد استناد بلومبرگ گفته‌اند این موضوع باعث شده او انتظاراتش را از چارچوب زمانی در نظر گرفته شده برای حل و فصل مسائل با کره شمالی کاهش دهد. او در ماه ژوئن می‌گفت بخش زیادی از روند خلع سلاح کره شمالی را می‌توان تا پایان دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ تکمیل کرد. پامپئو اکنون می‌گوید او و رئیس‌جمهور را نباید مقید به رعایت «چارچوب‌های زمانی مصنوعی» کرد.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما همیشه می‌دانستیم که فرایندی طولانی پیش رو داریم. پامپئو با علم به اینکه مذاکرات یک شبه به نتیجه نمی‌رسند وارد این روند شد. ولی هیچ‌کس نباید در تعهد ما برای اجرای توافق سنگاپور تردید کند.»