وقوع سیل در لرستان با ۳۵۷ نفر حادثه دیده؛ به ۷۷ خودرو گرفتار امدادرسانی شد

گروه حوادث الف،   3970916033

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان لرستان گفت: بر اثر سیل، هلال احمر استان ۷۷ خودرو را از سیل رهایی، ۱۱۱ خانوار گرفتار شده را نجات و بیش از ۲۳۸ نفر حادثه دیده در گردنه‌های استان و ۱۱۹ نفر در روستاها را امداد رسانی کردند.

صارم رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بارندگی‌هایی که در استان آغاز شده است، اظهار داشت: در گردنه زالیان با توجه به بسته‌شدن راه‌ها عوامل امدادی جمعیت هلال‌احمر حدود 70 خودرو را رهاسازی و به 70 خانوار با جمعیت 215 نفر گرفتار شده در سیل نیز امداد‌رسانی کردند. همچنین در گردنه‌های گشور و گامسیاب عوامل امدادی و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر مستقر و مشغول  بازگشایی راه‌ها هستند که 7 خودرو را از سیل رها کردند و به 7 خانوار با جمعیت 23 نفر نیز امداد رسانی کردند.

وی با اشاره به آبگرفتگی و سیل در برخی شهرستان‌های استان و کمک به 34 خانوار روستایی گرفتار شده در سیل پلدختر که 119 نفر را امدادرسانی کردند، افزود: در پلدختر تیم‌های امدادی مشغول امداد‌رسانی به روستاهایی که دچار آب‌گرفتگی شده‌اند، هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان عنوان کرد: با توجه به تماس‌هایی که با فرماندار شهرستان پلدختر داشته‌ایم به اعزام اکیپ‌های امدادی از استان نداشته‌ایم. 10 تیم امدادی به تعداد 50 نفر به روستاهای پلدختر جهت توزیع اقلام امدادی اعزام شده، در روستای باغ گل تعداد 4 خانوار، مسکن مهر و روستای گردله دچار آب‌گرفتگی شده‌اند که اکیپ‌هایی به این روستاها اعزام شده است و در این روستاها به حدود 119 نفر امداد رسانی شده و همچنین اکیپ پایگاه امدادی خرم -زال  به دهستان پاعلم  جهت توزیع مواد غذایی و اقلام امدادی اعزام شده و از سایر شهرستان‌های استان تاکنون گزارشی جهت کمک‌رسانی به جمعیت هلال‌احمر ارسال نشده است.