پای خانم هنرمند در کفش پزشکان متخصص! + فیلم

گروه اجتماعی الف،   3970914203 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

الف / مهناز افشار هنرپیشه سینما با انتشار فیلمی در فضای مجازی مردم را به تزریق یک آمپول خطر آفرین تشویق کرده است .

پای خانم هنرمند در کفش پزشکان متخصص! + فیلم

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مصرف این دارو می تواند عوارض قلبی در پی داشته باشد و تجویز آن توسط افراد غیرپزشک و غیرمتخصص تخلف است. چرا که ممکن است حین تزریق عوارض خطرناک و حتی مرگ آوری برای بیمار در پی داشته باشد .

جهانپور با بیان اینکه سلبریتی محترم به کار خود بپردازد و دارو و درمان را به اهلش واگذارد گفت: تبلیغ و فروش این دارو درفضای مجازی نیز تخلف است و این دارو به هیچ عنوان بدون نسخه قابل عرضه نیست.

تزریق نالوکسان ممکن است باعث ایست قلبی شود

کرمعلی باصری متخصص بی‌هوشی در این‌باره به فارس گفت:‌ آمپول نالوکسان برای داروها و مواد ضد دردی مثل مخدرها استفاده می‌شود. مصرف این دارو خارج از اتاق عمل بسیار خطرناک است و ممکن است آریتمی و بهم زندن ضربان قلب را در پی داشته باشد. استفاده این دارو باید تحت نظر پزشک باشد و این از مواردی است که حتما باید تحت نظر متخصص مصرف شود و حتی در بخش بیمارستان هم مورد استفاده نیست و تنها در اتاق عمل استفاده می‌شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که این دارو در موارد سوء مصرف مواد مخدر و اوردوزها استفاده دارد یا خیر گفت: اصلا چنین چیزی نیست و این تاثیر به صورت لحظه ای بوده و برای آن زمانی که دچار اوردوز شده است باید توسط پزشک متخصص تزریق شده و فرد کاملا تحت نظر باشد؛ چرا که همین تزریق می‌تواند باعث ایست قلبی، ریوی و مغزی شود.