حاجی دلیگانی به الف خبر داد؛ تمدید جلسه بررسی استیضاح ظریف/ امضاها به قوت خود باقی است

گروه سیاسی الف،   3970912007

طراح استیضاح وزیر خارجه با بیان اینکه امضاهای استیضاح این وزیر به قوت خود باقی است، از تمدید جلسه بررسی استیضاح این وزیر خبر داد.

تمدید جلسه بررسی استیضاح ظریف/ امضاها به قوت خود باقی است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بان اینکه اولین نشست نمایندگان امضا کننده استیضاح ظریف وزیر خارجه با این وزیر بعداظهر دیروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار شد، گفت: طرح استیضاح ظریف که 11 بند دارد که در جلسه دیروز کمیسیون مذکور شش بند آن بررسی شد.

وی اظهارات و اتخاذ مواضع ناصواب از جمله اتهام پولشویی به نظام، بی توجهی به اقتصاد در دیپلماسی کشور و عدم اجرای برنامه های اعلامی به مجلس جهت اخذ رای اعتماد و عدم توجه کافی به توسعه و فعال کردن روابط با عموم کشورها در قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین را از جمله محورهای استیضاح مطرح شده در این جلسه دانست.

طراح استیضاح وزیر خارجه همچنین گفت: استفاده از برخی سفیران ناکارآمد که ارزیابی عملکرد آنها توسعه روابط با کشور مقصد قابل ارائه نمی باشد از باب نمونه سفیر ایران در استرالیا، فرصت سوزی و عدم انتخاب سفیر برای بعضی کشورهای دوست که ارتباط خوبی داریم ولی تا مدتها در آن کشورها سفیر نداشتیم ماننده چین و هند و دستگیری دیپلماتهای ایرانی در کشورهای اروپایی به بهانه های واهی و عدم مقابله به مثل و تحرکات کافی در دفاع از دیپلماتها از دیگر محورهای بررسی شده در جلسه استیضاح بود.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه پنج بند از محورهای استیضاح ظریف باقیمانده، افزود: قرار شد تا در جلسه دیگر بنده های باقی مانده استیضاح بررسی شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه نمایندگان متقاضی استیضاح سوالات خود را مطرح کردند و وزیر هم پاسخ داد و تصمیم نهایی نمایندگان درباره این استیضاح بعد از نشست دوم و بررسی پنج محور باقی مانده گرفته خواهد شد.

استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه 24 امضاء دارد.

پنچ محور باقی مانده این استیضاح به شرح زیر است؛
1-عدم استفاده از فرصت هایی که مقاومت در منطقه فراهم نمود.
2-موضع منفعلانه دستگاه دیپلماسی در خصوص کشتار حجاج در منا و عدم احقاق حقوق ملت ایران و خانواده های آنان.
3- بکارگیری افراد نامطمئن در مذاکرات حساس و مهم.
4- تهدید بنیه دفاعی کشور به از بین رفتن توانایی آن.
5-عدم تامین منافع ملت ایران در قراردادهای منعقد شده.