الف گزارش می دهد؛ 2 استیضاح در دستور کار کمیسیونهای تخصصی/ سوالات ۴۷ نماینده از ظریف

گروه سیاسی الف،   3970908004 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

استیضاح وزرای خارجه و کشاورزی در دستور کار هفته آینده کمیسیونهای تخصصی مجلس قرار دارد.

2 استیضاح در دستور کار کمیسیونهای تخصصی/ سوالات ۴۷ نماینده از ظریف

به گزارش خبرنگار الف، مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی دارد.

جلسات کمیسیون‌ها هم در بعدازظهر این روزها برگزار می شود.

هفته آینده برخلاف هفته های گذشته هیچ وزیری در صحن مجلس حاضر نمی شود، اما 9 وزیر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر می‌شوند تا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند.

سوال 47 نماینده از ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که استیضاح وی هفته جاری از سوی 24 نماینده در مجلس تهیه شد، بعدازظهر یکشنبه باید با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با متقاضیان استیضاح جلسه برگزار می کند و به سوالات آنها پاسخ دهد.
البته وی در این جلسه علاوه بر پاسخ به سوالات نمایندگان متقاضی استیضاح باید پاسخگوی 10 سوال 23 نماینده هم باشد.

محمدرضا نجفی نماینده تهران، اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس، نصرالله پژمان فر نماینده مشهد و کلات، علی کرد نماینده خاش و میرجاوه، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر، ولی داداشی نماینده آستارا، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود هر کدام یک سوال و مجتبی ذوالنوری نماینده قم نیز 2 سوال از این وزیر دارند.

همچنین علیرضا سلیمی، علی اکبر کریمی، محمدمهدی زاهدی، سیدحسن حسینی شاهرودی به ترتیب نمایندگان محلات، اراک، کرمان و شاهرود یک سوال مشترک از این وزیر دارند.

مصطفی کواکبیان، مهدی شیخ، عبدالرضا هاشم زائی، شهرام کوسه غراوی، علیم یارمحمدی، احمد همتی، علی بختیار گلپایگانی، علی محمد مرادی، اردشیر نوریان، سیدمرتضی خاتمی، علی کرد و کمال دهقانی فیروزآبادی به ترتیب نمایندگان تهران، مینودشت، زاهدان، سمنان، گلپایگان، قروه، شهرکرد، ماه نشان، خاش و تفت نیز یک سوال مشترک از این وزیر دارند.

استیضاح حجتی در کمیسیون کشاورزی
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بعدازظهر سه شنبه در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس حاضر می شود تا در جلسه مشترک با متقاضیان استیضاح خود به سوالات آنها پاسخ دهد.

2 وزیر در کمیسیون اجتماعی
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی بعدازظهر یکشنبه به منظور پاسخ به سوالات چهار نماینده در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر می شود.

بیگدلی، حاجی دلیگانی، صباغیان و مقصودی چهار نماینده ای هستند که از این وزیر سوالاتی دارند.

البته این وزیر سپس در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر می شود تا برنامه ها و چالشهای پیش رو وزارتخانه را برای نمایندگان تشریح کند.

رضا رحمانی وزیر سمت نیز بعدازظهر سه شنبه به این کمیسیون می رود تا به صباغیان نماینده بافق و مهریز پاسخ دهد.

وزیر اقتصاد در کمیسیون اصل 90
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون اصل 90 می رود تا در خصوص قاچاق کالا و وضعیت گمرکات کشور به نمایندگان گفتگو کند.

وزیر نیرو در کمیسیون انرژی
رضا اردکانیان وزیر نیرو بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون انرژی مجلس می رود تا به هفت سوال شش نماینده پاسخ دهد.

علی ساری نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون، علی محمد شاعری نماینده بهشهر و نکا و گلوگاه، هاجر چنارانی نماینده محترم نیشابور و فیروزه، علیم یارمحمدی نماینده زاهدان، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد و باخرز هر کدام یک سوال و احمد امیرآبادی نماینده قم نیز 2 سوال از این وزیر دارند.

11 سوال از وزیر کشور در کمیسیون شوراها
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور بعدازظهر سه شنبه به کمیسیون امور داخلی و شوراها می رود تا به 11 سوال 11 نماینده پاسخ دهد.

ولی اله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدون کنار، خانم پروانه مافی نماینده تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردی، مهدی برومندی نماینده مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد، ولی داداشی نماینده آستارا، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، علی محمد مرادی نماینده قروه و دهکلان، سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی ، محمد رضا امیر حسنخانی نماینده فردوس، طبس ،بشرویه و سرایا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت ومحمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا از این وزیر سوالاتی دارند.

9 سوال از وزیر راه
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر به کمیسیون عمران مجلس می رود تا به 9 سوال 10 نماینده پاسخ دهد.

عبدالله سامری نماینده خرمشهر، هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک، جلال محموزاده نماینده مهاباد، علی اسدی کرم نماینده شهربابک، محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان، شهاب نادری نماینده پاوه، قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس و نادر قاضی پور و یک نماینده دیگر از این وزیر سوالاتی دارند.

سوالات 34 نماینده از وزیر دادگستری
علیرضا آوایی وزیر دادگستری بعدازظهر سه شنبه در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس حاضر می شود تا به پنچ سوال 34 نماینده پاسخ دهد.

احمدعلی کیخا نماینده محترم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون، علیرضا ابراهیمی نماینده محترم رامیان و آزادشهر، حسن کامران نماینده اصفهان و محسن علوی نماینده لامرد هر کدام یک سوال از این وزیر دارند. همچنین محمود صادقی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو پردیس و 29 نفر از نمایندگان نیز سوالی از این وزیر دارند.