لاریجانی: همه ما مسئول حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی مردم هستیم

گروه اجتماعی الف،   3970906170 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: رئیس مجلس تاکید کرد که همه ما مسئول حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی مردم هستیم و این عذر پذیرفته نیست که گفته شود بنای تاریخی در جایی خراب شده و ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم.

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: اعضای هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و همچنین اعضای کمیته فرهنگی و اجتماعی این کمیسیون امروز بعد از ظهر با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند و کمیته فرهنگی کمیسیون در این جلسه گزارشی را از بازدیده‌های به عمل آمده از میراث فرهنگی تعدادی از استان‌ها به رئیس مجلس ارائه کرد.

وی افزود: در این جلسه بر ضرورت حفظ میراث فرهنگی و گردشگری تاکید شد و گزارشی هم که امروز به رئیس مجلس ارائه شد با دستور وی تهیه و تدوین شده بود.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: در این جلسه رئیس مجلس بر این نکته تاکید کرد که آثار و ابنیه باستانی که در آستانه تخریب قرار دارند باید با ورود همه دستگاه‌ها از تخریب آنها جلوگیری شود و دستگاه مربوطه باید این موضوع را به استاندار گزارش کند و اگر استاندار نتوانست کاری کند موضوع باید به رئیس‌جمهور منتقل شود و نه، به من رئیس مجلس بگویند.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس تاکید کرد که همه ما مسئول حفظ میراث فرهنگی و هویت تاریخی مردم هستیم و این عذر پذیرفته نیست که گفته شود بنای تاریخی در جایی خراب شده و ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم؛ یعنی چه ما نتوانستیم کاری کنیم؟

وی افزود: تاکید لاریجانی بر این بود که دولت، مجلس و مجموعه حاکمیت این توانمندی را دارد که میراث فرهنگی را حفظ کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان گفت: با توجه به اینکه در برخی موارد عنوان شد که نواقصی که در آثار و ابنیه تاریخی رفع شده، بنا شد تا کمیته بازدیدی از آثار و بناها داشته باشد تا در مواردی که گفته می‌شود نواقص برطرف شده معلوم شود تا چه اندازه این کار انجام شده است.