۸۷ تیم در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور دارند/ امدادرسانی هلال‌ احمر به 634 نفر

گروه اجتماعی الف،   3970906009

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان این که ۸۷ تیم ارزیاب در مناطق زلزله زده حضور دارند، گفت: به ۶۳۴ مصدوم توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شد.

مرتضی سلیمی دقایقی پیش در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: متاسفانه بعد از یک سال مناطق مختلف استان کرمانشاه با قدرت ۶.۴ دهم در مقیاس ریشتر لرزید و تا این لحظه پس لرزه‌های سنگین و متعددی داشته است.

وی ادامه داد: در همان لحظه‌های اولیه با حضور رئیس، دبیر کل و دیگر مدیران جمعیت هلال احمر ستاد مدیریت بحران هلال احمر را تشکیل شد و تیم‌های ارزیاب و عملیات‌های واکنش سریع، آوار برداری، جستجو و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری از استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام به مناطق سرپل ذهاب، گیلان غرب و قصر شیرین اعزام شدند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: در حال حاضر ۸۷ تیم امداد و نجات در مناطق زلزله زده حضور دارند و ارزیابی ۱۵ روستا به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار تا کنون به ۶۳۴ مصدوم ناشی از فرار و یا ناشی از خرابی‌ها رسیده است و خدا رو شکر تا این لحظه فوتی نداشتیم. 

سلیمی تصریح کرد: بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و یک ماهانه بارگیری شده و به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: مرکز امداد هوایی هلال احمر پنج فروند بالگرد را جهت ارائه خدمات در مناطق به صورت آماده باش قرار داده است و نیز علاوه بر استان‌های معین، استان‌های زنجان، آذربایجان غربی، مرکزی، اصفهان، چهار محال بختیاری و... در حالت آماده باش قرار دارند تا درصورت نیاز به منطقه اعزام شوند.