هادی برهانی در گفت و گو با الف مطرح کرد؛ ترامپ و نتانیاهو در ماجرای خاشقچی از بن سلمان حمایت می کنند/ کابینه رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط است

گروه جهان الف،   3970901079 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هادی برهانی، کارشناس مسائل بین الملل گفت: هیچ کس به اندازه رژیم صهیونیستی نقش محمد بن سلمان را در قتل خاشقچی توجیه نمی کند و این افتضاحی برای این رژیم است که ایران و سوریه را متهم به تروریسم می کند که خود بزرگترین تروریسم در جهان است.

ترامپ و نتانیاهو در ماجرای خاشقچی از بن سلمان حمایت می کنند/ کابینه رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط است

هادی برهانی، کارشناس مسایل منطقه ای در گفتگو با خبرنگار سیاسی الف، در مورد بیانیه ترامپ در مورد قتل خاشقچی اظهار داشت: دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر در مورد پرونده قتل خاشقچی بیانیه ای صادر کرد و عنوان کرد موضوعی که مهم است نبرد با ایران و هم پیمان شدن با عربستان است که نباید از دست داد و عملا اعلام کرد که دیگر تصمیمی علیه عربستان نمی گیریم{لینک}.

وی تصریح کرد: محمد بن سلمان چه اطلاعی از این قتل داشته باشد یا نداشته باشد این موضوع افتضاحی برای دموکراسی آمریکا است که خود را طرفدار مطبوعات آزاد و حقوق بشر می داند و از این حربه علیه کشورهای استفاده می کنند اما یک خبرنگار اینطوری کشته می شود.آمریکا در واقع اعلام کرد به دلیل قرارهایی که با عربستان بستیم و منافعی که با این کشور داریم علیه سعودی ها اقدام نمی کنیم.

این کارشناس مسایل منطقه ادامه داد: در این اعلامیه دو بار اسم اسراییل برده شده و گفته شد که به خاطر منافع خود و اسراییل در منطقه اقدامی علیه خاشقچی انجام نمی دهیم. سیاست های آمریکا در خدمت و اسیر منافع رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: در آمریکا بسیاری از منتقدان و سیاست گذارها نقد کردند که تمام اقدامات آمریکا اشتباه بوده و زیرسوال رفته است. به عبارت بهتر نشان از این است که نفوذ اسراییل بر آمریکا بسیار زیاد شده و سیاست های ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است.

برهانی خاطر نشان کرد: هیچ کس به اندازه رژیم صهیونیستی نقش محمد بن سلمان را در قتل خاشقچی توجیه نمی کند و این افتضاحی برای این رژیم است که ایران و سوریه را متهم به تروریسم می کند که خود بزرگترین تروریسم در جهان است.

وی در ادامه به درگیری های اخیر میان حماس و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: به عقیده بسیاری از صاحبنظران نسبت به موضوع اخیری که میان رژیم صهیونیستی و حماس پیش آمد کم توجهی شد، اگر بخواهیم به سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۴ اشاره کنیم در این حمله اخیر دستاوردهای حماس بسیار بالاتر از گذشته بود و بسیار هوشمندانه عمل کرد که ضربه سختی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که حکومت این رژیم در آستانه سقوط قرار گرفت.

وی ادامه داد: ائتلاف حکومت اسراییل در معرض شکست قرار دارد و از ۶۱ کرسی اگر یک کرسی را از دست بدهد این ائتلاف فرو می نشیند. این شکست و تحلیل قدرت در اسراییل به حدی است که موجب اعتراضاتی در بین یهودیان شده است و محبوبیت نتانیاهو به شدت کاهش یافته است. از زمانیکه رژیم صهیونیستی اعمال آتش بس کرد موجب قدرتمندتر شدن حماس و افول این رژیم صهیونیستی شده است.