انتصابات مغایر با قانون توسط وزیر نفت!

گروه اقتصادی الف،   3970828172 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
انتصابات مغایر با قانون توسط وزیر نفت!
به گزارش الف، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت روز یکشنبه در احکامی مسعود کرباسیان وزیر سابق اقتصاد را برای مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت و زهرا گودرزی را به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.
 
مطابق بند ب ماده ۲۹ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران مصوب ۹۵/۲/۲۳ مجلس شورای اسلامی, اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت باید دارای حداقل پانزده سال سابقه کار در صنعت نفت بوده که حداقل پنج سال آن در سمت‌های مدیریتی باشد که در احکام جدید وزیر نفت مسعود کرباسیان و خانم زهرا گودرزی بعنوان عضور اصلی هیات مدیره منصوب شدند.
 
این دو هیچکدام از شرایط مذکور در قانون را ندارند. خصوصا سرکار خانم زهرا گودرزی که حداکثر ۸ سال سابقه خدمت در نفت را داشته و به هیچ وجه سابقه مدیریتی نداشته است. مسوولیت‌های  ایشان عبارت بوده از  عضویت در کمیته تهیه و تنظیم قراردادهای جدید نفتی در شرکت ملی نفت ایران، مذاکره‎کننده ارشد حقوقی در قراردادهای بالادستی، مشاور حقوقی کمیته بازنگری قراردادهای نفتی و دبیری هیات تطبیق قراردادهای نفتی که هیچ‌کدام پست مدیریتی محسوب نمی‌شود .
 
با مطالعه سوابق کاری کرباسیان هم در می‌یابیم، که وی تنها  از سال ۷۶ تا ۷۷ (یکسال) به عنوان معاون بازرگانی وزارت نفت مشغول به فعالیت بوده است؛ در حالی‌که برای تصدی مسولیت فعلی نیازمند ۱۵ سال سابقه کار در نفت و ۵ سال سابقه مدیریتی در این وزارتخانه می‌باشد.
 
در ماده ۵۰ اساسنامه نیز آمده است :
با این حساب معلوم نیست در این انتصاب چه میزان قانون رعایت شده است. امیدواریم وزیر نفت پاسخی برای این اقدام داشته باشد. 
 
خبر گزاری تسنیم نیز در ذیل خبر انتصاب کرباسیان شبهه دیگری را مطرح کرد و نوشت: علی کاردر مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران به‌موجب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی روز گذشته صندلی مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران را ترک کرده بود و اکنون با صدور حکم وزیر نفت، کرباسیان که خود نیز بازنشسته است، جای وی را گرفته و مشخص نیست، وزیر نفت چطور یک بازنشسته را به‌جای معاون بازنشسته خود منصوب کرده است.