مشکل امنیتی اینستگرام کلمات عبور را لو داد

گروه فناوری الف،   3970827119

ابزاری در شبکه اجتماعی اینستگرام که به کاربران امکان می دهد یک کپی از داده های خود در این شبکه اجتماعی را بارگذاری کنند به علت یک نقض امنیتی باعث افشای کلمات عبور افراد می شود.

مشکل امنیتی اینستگرام کلمات عبور را لو داد

به گزارش فارس به نقل از دیجیتال ترندز، در ماه آوریل اینستگرام ابزاری موسوم به بارگذاری داده ها عرضه کرد که فایلی حاوی تمامی تصاویر، اظهارنظرها و دیگر اطلاعات به اشتراک گذارده شده کاربر را برای وی ارسال می کند.

افزوده شدن این قابلیت به اینستگرام ناشی از تلاش این شرکت برای احترام به حریم شخصی افراد بوده که به دنبال درخواست اتحادیه اروپا به آن اضافه شده است. اما حفره امنیتی این ابزار باعث شده تا کلمه عبور هر فرد نیز در قالب یک متن ساده در دسترس قرار بگیرد.

نکته عجیب دیگر ذخیره سازی این کلمات عبور بر روی سرورهای شرکت فیس بوک است. این در حالی است که قرار نبوده فیس بوک این کلمات عبور را ذخیره کند و در راستای رعایت حریم شخصی شرکت مذکور موظف به پاک کردن آنها بوده است.

اینستاگرام می گوید مشکل مذکور را به تازگی برطرف کرده و در حال حاضر تنها تعداد اندکی از کاربران با آن دست به گریبان هستند که بهتر است برای حفظ امنیت خود کلمات عبورشان را تغییر دهند.