تولید ربات ویژه برای فرود روی ماه های زحل و مشتری

گروه فناوری الف،   3970823057

ناسا قصد دارد با همکاری شرکت اتودسک یک ربات ویژه تولید کند که بتواند بر روی اقمار سیارات زحل و مشتری فرود بیاید.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، ناسا قصد دارد با همکاری شرکت اتودسک یک ربات ویژه تولید کند که بتواند بر روی اقمار سیارات زحل و مشتری فرود بیاید.

 اتودسک که به علت تولید نرم افزار اتوکد مشهور است این بار قصد دارد به کمک ناسا بیاید تا ربات پیشرفته ای با چهار بازو طراحی شود که بتوان از طریق آن بر روی سطوح ناهموار و خشن اقمار زحل و مشتری حرکت کرد و اطلاعاتی را از شرایط و وضعیت آنها جمع آوری نمود.

گفته می شود ربات مذکور نسبت به نمونه های مشابه و حتی مریخ نوردهای دیگر تا 30 درصد کارآیی بیشتری دارد. در تولید دستگاه جدیدی از تیتانیوم و آلومینیوم استفاده شده تا هزینه کار کاهش یابد و در عین حال کارآیی و تحرک آن نیز بیشتر شود.

قرار است در ربات یادشده از فناوری خودآموز و هوشمند نیز استفاده شود تا این ربات بتواند در شرایط مختلف بدون نیاز به دخالت انسان تصمیم های مناسب و منطقی بگیرد. اتودسک پیش از این از فناوری هوشمند خود در نرم افزاری به نام Fusion 360 استفاده کرده بود تا خودروهای مسابقه ای بتوانند به طور خودکار تصمیمات بهتری بگیرند.

گفتنی است قمرهای دو سیاره مشتری و زحل به ترتیب 365 و 746 میلیون سال نوری از کره زمین فاصله دارند  و ارسال فضاپیما به سمت آنها چالشی قابل توجه محسوب می شود.